اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی شهرستان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که طی ۱۰ روز آینده با فروشندگان و مراکز تعمیری که اقدام به ارائه کارت‌های گارانتی غیر قانونی می‌کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

بر اساس اطلاعیه این اتحادیه چنانچه واحدهای صنفی فعال در سطح تهران اقدام به فروش و توزیع کارت‌های گارانتی غیر قانونی نمایند مراتب از طریق مراجع ذی صلاح قانونی پیگیری و با خاطیان برابر ماده ۲۷ قانون صنفی برخورد و واحدهای متخلف پلمب خواهند شد.

خلیلی از اعضای اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی شهرستان تهران در گفت‌وگو با گروه دیجیتال با اشاره به جلسه برگزار شده فی‌مابین این اتحادیه و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان می‌گوید: فروش کارت‌های غیر قانونی گارانتی هیچگونه جایگاهی در قانون نظام صنفی ندارد و در صورت فروش کارت‌های گارانتی فروشنده متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

به گفته خلیلی از بین ۱۰۰ شکایت مطرح شده در این اتحادیه نزدیک به ۸۰ مورد مربوط به مراکزی است که با ارائه کارت‌های گارانتی غیرقانونی مشکلات بی‌شماری را برای مصرف‌کنندگان نهایی فراهم آورده‌اند.

بر اساس قوانین موجود تنها شرکت‌های واردکننده قانونی که خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند مجاز به ارائه برگه گارانتی در محصولات خود هستند.

مفاد آیین‌نامه MMS تلفن‌همراه اصلاح شد

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات از اصلاح مفاد آیین‌نامه سرویسMMS تلفن‌همراه در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد.

لطف‌ا... سبوحی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه اصلاح و تغییرات آیین‌نامه MMSبسیار محدود بود، اظهار داشت: چندی پیش کلیات آیین‌نامه MMS به تمامی اپراتورهای تلفن‌همراه ابلاغ شده و اصلاحات این آیین‌نامه نیز طی چند روز آینده به اپراتورها ابلاغ می‌شود.این مقام مسوول خاطر نشان کرد: اصلاحات این آیین‌نامه بیشتر مربوط به وظایف سازمان تنظیم مقررات است.

بالغ بر یک سال است که سرویس MMS تلفن‌همراه به دلیل نبود آیین نامه استفاده مدون، به درخواست وزارت ارتباطات و از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی متوقف شده است و سازمان تنظیم مقررات موظف شد ظرف مدت سه ماه، نسبت به تدوین ضوابط استفاده از این سرویس اقدام کند.

آغاز به کار کمیته ساماندهی بازار گوشی تا دو هفته آینده

کمیته ساماندهی بازار گوشی تلفن‌همراه متشکل از فعالان این صنف از دو هفته آینده و پایان ماه رمضان به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن‌همراه و لوازم جانبی، اظهارداشت: کمیته ساماندهی بازار گوشی تلفن‌همراه بعد از ماه مبارک رمضان کار اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص علت طولانی شدن مقدمات عملیاتی شدن این کمیته افزود: با توجه به اهمیت مشارکت اعضای انجمن در این کمیته، گردهمایی آنها به دلایلی زمان بر شد که با برنامه‌ریزی مسنجم و همکاری خوب از طرف اعضا این جلسات برگزار شد.

فروتن گفت: در آینده‌ای نزدیک عرضه گوشی از سوی نمایندگی‌های فعال در کشور توسط این کمیته ساماندهی خواهد شد. وی افزود: بحث پیگیری تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار این کمیته است تا مسوولان با در نظر گرفتن شرایط به تعیین مناسب‌ترین تعرفه اقدام کنند.