رونمایی از مدل‌های جدید آی‌پاد اپل

مدیر اجرایی اپل مدل‌های جدید دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی آی‌پاد را به نمایش گذاشته و ارتقای فروشگاه آی‌تیونز برای فصل تعطیلات آینده را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محصولات جدیدی که از سوی استیو جابز معرفی شدند، شامل برنامه‌های تلویزیونی کیفیت بالای موجود در فروشگاه آنلاین آی‌تیونز اپل و مدل آی‌پاد نانوی جدید باریکی بودند که فن‌آوری آن ارتقا یافته است.

جابز یک مدل آی‌پاد تاچ ارتقا یافته جدید را نیز نشان داد که از مدل قبلی باریک‌تر بوده و بلندگوی تعبیه شده دارد؛ همچنین ضمن ارتقا یافتن مدل‌های جدید آی‌پاد قیمت آن‌ها تا حدود صد دلار برای مدل‌های بالاتر کاهش یافته است.

مدل‌های آی‌پاد تاچ با ۳۲ گیگابایت حافظه ۳۹۹ دلار، با ۱۶ گیگابایت حافظه ۲۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و آی‌پاد تاچ ۸ گیگابایتی نیز ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، اپل فن‌آوری حساس به حرکت شتاب‌سنج خود را از مدل‌های آیفون و آی‌پاد تاچ در مدل جدید نانو قرار داده که بر اساس نگه داشته شدن دستگاه، صفحه‌ آن را تنظیم می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد آهنگ را با تکان دست تغییر دهند.

به غیر از این که این باریک‌ترین آی‌پادی است که اپل تاکنون ساخته، آی‌پاد نانوی جدید از موادی ساخته شده که سمی نبوده و قابل بازیافت هستند تا به این ترتیب پاسخی به منتقدان سیاست‌های محیط زیست این شرکت داشته باشد.

جابز آی‌پاد تاچ را بهترین دستگاه قابل حمل برای گوش کردن به موسیقی یا تماشای ویدئو توصیف کرد و با بیان آمار نشان داد که آی‌پاد نزدیک به ۷۴درصد از بازار MP۳ را در اختیار دارد و بیش از یک صد میلیون برنامه برای مدل‌های آیفون و آی‌پاد از طریق فروشگاه App Store که ۶۰ روز قبل باز شد دانلود شده‌اند. اما سهام اپل پس از معرفی این دستگاه بیش از چهاردرصد سقوط کرد که با توجه به افول گسترده در بازار سهام، سهامداران را چندان شگفت زده نکرد.