موتورولا در چین شکست خورد

شرکت تولیدکننده تلفن‌همراه موتورولا که طی سال‌‌‌های متوالی، یکی از شرکت‌‌‌های موفق در بازار تلفن‌همراه چین به حساب می‌آمد، طی برگزاری بازی‌‌‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن با شکست سختی روبه‌رو شد.

به گزارش تالیانیوز، مسوولان برگزاری بازی‌‌‌های المپیک پکن، به علت پشتیبانی شرکت سامسونگ از این بازی‌‌‌ها، اجازه تبلیغات در شهر پکن را از سایر شرکت‌‌‌های تولیدکننده تلفن‌همراه سلب کردند و به این ترتیب، شرکت موتورولا نتوانست گوشی‌‌‌های جدید خود را به مردم چین معرفی کند.

این در حالی است که طی سال‌‌‌های متوالی شرکت موتورولا توانسته بود مقام نخست یا مقام دوم محبوب‌ترین شرکت تولیدکننده تلفن‌همراه در چین را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان فروش موتورولا که در سال ۲۰۰۶میلادی در بازار‌‌های تلفن‌همراه چین ۲۱ درصد بود، تا پایان این سال تقریبا به ۹/۷درصد می‌رسد.

به گزارش موسسه تحقیقاتی گارتنر، شرکت نوکیا موفق شد ۳۸درصد از سهم بازار تلفن‌همراه چین را به خود اختصاص دهد و شرکت سامسونگ نیز با تکیه بر تبلیغات وسیع خود طی برگزاری بازی‌‌‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۳/۸درصد از بازار تلفن‌همراه چین را از آن خود کند و در مقام دوم بزرگ‌ترین فروشنده تلفن‌همراه در چین قرار بگیرد.