ناتوانی کاربران بالای 30 سال در استفاده از تلفن‌همراه

نتایج بررسی‌های یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد، افراد بالای ۳۰ سال هیچ اشتیاقی به یادگیری و استفاده از تلفن‌همراه ندارند و در برخی از موارد، نسبت به تلفن‌همراه احساس نفرت پیدا می‌کنند.

در این گزارش آمده است که کاربران تلفن‌همراه که بالای ۳۰ سال سن دارند، تنها ۱۲ درصد از فناوری‌های تلفن‌همراه خود را می‌شناسند و می‌توانند از آن استفاده کنند. این کاربران در به‌کار گیری سیستم‌های ارتباطی پیشرفته و پیچیده اظهار ناتوانی کرده‌اند و گفته می‌شود تنها می‌توانند از تلفن‌همراه خود برای برقراری تماس، دسترسی به دفترچه تلفن و بررسی پیام‌های رسیده استفاده کنند.

این در حالی است که موسسه تحقیقاتی Bowen Research اعلام کرده‌ است که کاربران تلفن‌همراه زیر ۳۰ سال، به طور میانگین می‌توانند

از ۵۰ درصد فناوری‌های موجود در تلفن‌همراه بهره‌مند شوند و از آن‌ها استفاده کنند.بر این اساس گفته می‌شود کاربران سالمندی که قصد استفاده از تلفن‌همراه را دارند، هیچ رغبتی به خرید گوشی‌های گران‌قیمت و گوشی‌هایی که از فناوری‌‌های روز تلفن‌همراه پشتیبانی می‌کنند، ندارند.

در این آزمایش که روی ۷۵ نفر از کاربران تلفن‌همراه انجام گرفته است، کاربران بالای ۳۰ سال در حل بسیاری از مشکلاتی که برای تلفن‌همراه پیش می‌آید، نتوانستند به طور صحیح به تنظیمات تلفن‌همراه خود دسترسی پیدا کنند و مشکلات به وجود آمده را برطرف نمایند.