در سه ماه‌ اول سال جاری تعداد ۸۸۹ شکایت در رابطه با مزاحمت‌های تلفن همراه گزارش شده که از این تعداد یک مورد به سلب امتیاز منتهی شده است. محمد آبایی، مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: تعداد شاکیان در رابطه با مزاحمت‌های تلفن ‌همراه در فروردین‌ماه سال جاری ۱۸۷ مورد بوده که تعداد ۲۰۶ مورد به عنوان مزاحم شناخته شدند که از این میزان تعداد ۷۳ مورد محرز نشده است. وی افزود: از این آمار ۳۲ مورد به تذکر توجه نکرده و در نوبت اول به مدت یک هفته ارتباط آنها قطع شد اما قطع سه ماهه در نوبت دوم نداشتیم. آبایی درباره‌ آمار شاکیان در اردیبهشت‌ماه نیز تصریح کرد: در این ماه ۳۸۳ نفر شاکی داشتیم که تلفن‌هایی که به عنوان مزاحم شناخته شدند ۳۹۵ مورد بود که ۱۰۵ مورد نیز مزاحمتشان احراز نشد. مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: از این تعداد ۱۲۵ مورد قطع یک هفته در اردیبهشت‌ ماه داشتیم که یک مورد نیز به بار دوم کشیده شده و تلفن آنها به مدت سه ماه قطع شد.

آبایی درباره‌ این آمار در خرداد ماه افزود: ۳۱۹ مورد شاکی تلفن همراه در این ماه گزارش شده که تعداد ۳۶۷ مورد مزاحم شناخته شدند که از این تعداد مزاحمت ۹۱ مورد احزار نشده است؛ از بین این تعداد ۶۱ مورد به قطع یک هفته و یک مورد نیز به قطع سه ماهه و یک مورد نیز سلب امتیاز شد.

آبایی در پایان یادآور شد: از بین شاکیان ممکن است ادعای مزاحمت از شماره‌های ایرانسل، تالیا یا شرکت‌هایی که پیامک انبوه و غیر انبوه می‌فرستند یا مواردی از این قبیل باشد که ما نمی‌توانیم در این رابطه کاری کرده یا به قطع تلفن اقدام کنیم و اپراتور مربوطه در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

افزایش استقبال از گوشی‌های ارزان‌قیمت

کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه معتقدند که با عرضه سیم‌کارت‌های اعتباری استقبال از گوشی‌های ارزان قیمت همچنان رو به افزایش است.

به دلیل پایین بودن قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری استقبال از گوشی‌های ارزان قیمت در بازار تلفن همراه خیابان جمهوری تهران رو به افزایش است.

کارشناسان می گویند: هم اکنون نوکیا صاحب بیشترین تعداد گوشی‌های ارزان قیمت در میان تمامی گوشی‌های موجود در بازار است که با این امر میزان سوددهی نوکیا به خصوص با در نظر گرفتن حجم فروشی که در قسمت گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار دارد، بالا است.

گوشی‌های ارزان قیمت موجود در بازار در میانگین قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰‌هزار ریال قرار دارد.به اعتقاد فروشندگان بازار استفاده از تلفن همراه توسط کودکان و افراد بزرگسال باعث شده که استقبال از گوشی‌های ارزان قیمت افزایش یابد.

این کارشناس دلیل این امر را فناوری ساده این نوع گوشی‌ها و امکان استفاده راحت تر برای این دو قشر سنی عنوان کرد.

مرکز تماس ۰۹۹۹۰ از مخابرات ایران به ارتباطات سیار واگذار شد

مرکز تماس مردمی ۰۹۹۹۰ از شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.

به گزارش فارس، مرکز تماس ۰۹۹۹۰ که از سوی شرکت مخابرات ایران برای برقراری ارتباط‌های مردمی راه‌اندازی شده بود، اخیرا و با توافق شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران به همراه اول واگذار شده است. این مرکز تماس اکنون در اختیار شرکت ارتباطات سیار ایران قرار گرفته و مشترکان همراه اول می‌توانند مشکلات و مسائل مربوط به همراه اول را از این طریق پیگیری کنند.