نخستین شماره‌ شبکه‌ تلفن‌همراه که رندترین شماره شبکه نیز محسوب می‌شود شماره‌۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰ است که یک بار به مزایده گذاشته شده اما با قیمت پیشنهادی آن موافقت نشد که دوباره به مزایده گذاشته خواهد شد.

ابوالفضل علیشاهی، رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: دهمین دوره‌ برگزاری مزایده‌ شماره‌های رند تلفن‌همراه اواخر ماه جاری برگزار می‌شود که در این دوره دو‌هزار شماره به مزایده گذاشته می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: امکان دارد برای رندترین شماره تلفن‌همراه (۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰) رقم کف ۵۰‌میلیون تومان در نظر گرفته شود ولی باز ممکن است به دلیل تغییر شرایط و گذر زمان این رقم تغییر کند.

اینترنت همراه اول آمد، اما فعلا کار نمی‌کند

شرکت همراه اول در سایت اصلی خود تنظیمات GPRS (اینترنت) برای تلفن‌همراه مشترکان را قرار داده است اما هنوز این سرویس فعالیت خود را آغاز نکرده است.

به گزارش آی‌تی ایران، مشترکانی که علاقه‌مند به استفاده از سرویس اینترنت همراه اول باشند می‌توانند با مراجعه به این صفحه اقدام به ثبت‌نام و دریافت فایل حاوی تنظیمات از طریق پیام کوتاه کنند.

لینک تنظیمات: ‌http://www.mci.ir/?۸۳

به گفته مسوولان مخابرات شرکت همراه اول تا پایان شهریور قرار است این سرویس به طور آزمایشی در تهران آغاز به کار کند.

در فرم قرارداده شده در سایت شرکت همراه اول اطلاعاتی چون شماره تلفن‌همراه و همچنین شماره سریال گوشی درخواست می‌شود و سپس پیامکی حاوی تنظیمات به تلفن‌همراه کاربر ارسال می‌شود.

پس از دریافت فایل تنظیمات کاربران همچنان نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند، چراکه ظاهرا هنوز این سرویس نیاز به فعال سازی دارد.

گفته می‌شود شرکت همراه اول قصد دارد هزینه فعال سازی این سرویس را به مبلغ ۵‌هزارتومان از مشترکان دریافت کند و هزینه هر کیلوبایت استفاده از این سرویس نیز ۱۵ریال است.

حداد عادل: بی‌سوادان پیامک را با حروف انگلیسی می‌نویسند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس زبان فارسی را در محاصره محیط اینترنت دانست و گفت: حتی بی‌سوادان هم پیامک را با حروف انگلیسی می‌نویسند و این باعث تفاخر بی‌سوادان شده است.

به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رییس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی در سومین گردهمایی سراسری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران به خطر‌های زبان فارسی اشاره کرد و گفت: یکی از خطر‌هایی که زبان فارسی را تهدید می‌کند هجوم بی‌حصار واژه‌های بیگانه است که با توسعه علم، سیل‌آسا زیاد می‌شوند. محیط اینترنت زبان فارسی را محاصره کرده و در فشار قرار داده و حتی بی‌سوادان هم پیامک را با حروف انگلیسی می‌نویسند و این باعث تفاخر بی‌سوادان شده است.

سیم‌کارت اپراتور سوم ابتدای ۸۸ عرضه می شود

محمد سلیمانی در سخنانی در چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات اظهار داشت: ما علاقه‌مندیم همکاری‌های بیشتری در سطح جهانی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به ورود اپراتور سوم افزود: مزایده بین‌‏المللی باید به نحو مطلوب برگزار شود. امیدوارم با بعد از اعلام برنده اقدامات مناسبی صورت گرفته و مثل ایرانسل تلاش کنند ابتدای سال ۸۸ به مردم سیم‌کارت ارائه کنند.