ودیعه تلفن ثابت همچنان از مشترکان دریافت می‌شود

با ابلاغ رسمی پروانه‌ فعالیت شرکت مخابرات ایران اعلام شد که ودیعه‌ تلفن ثابت که تا پیش از این در تهران و شهرهای بزرگ یک‌میلیون ریال و در سایر شهرها ۸۰۰‌هزار ریال بود از تاریخ ۲۹ تیر ماه ۸۷ حذف شده است اما ظاهرا این مصوبه با وجودی که برخی اخبار از ابلاغ و آغاز اجرایی شدن آن خبر می‌دهند، هنوز به مرحله‌ اجرا درنیامده و مراکز مخابراتی همچنان با همان مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

داوود زارعیان، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره گفت: آیین‌نامه کاهش قیمت ثبت‌نام خطوط تلفن ثابت به نصف قیمت در ۸۵‌درصد از استان‌ها اجرا و پیاده‌سازی ‌شده است.

به گفته او ودیعه تلفن ثابت حذف شده و فقط مبلغ ۵۰۰‌هزار ریال هزینه اتصال مشترک آبونمانی (پس پرداخت) به ازای هر خط تلفن قابل دریافت است.

وی با تاکید بر این که اجرای مصوبه کاهش قیمت دایری تلفن ثابت در تهران به دلیل برخی ابهامات و تغییراتی چون فرم ثبت‌نام با تاخیر اعمال شده است، تاکید کرد: اکنون متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی ثبت‌نام کرده و در صورت اعمال نشدن کاهش هزینه ثبت‌نام، متقاضیان از مخابرات ایران بستانکار خواهند شد.

زارعیان یادآور شد: در این زمینه و اجرایی شدن آن در حال انجام هماهنگی‌های لازم هستیم و شرکت‌ها یا مراکزی که به ثبت‌نام اقدام می‌کنند باید به واسطه این موضوع، تغییراتی در کلیه شرایط ثبت‌نام، نرم‌افزار و موارد مربوطه ایجاد و سیستم جدیدی در این زمینه پیاده‌سازی کنند؛ بنابراین اجرایی شدن این آیین‌نامه نیازمند اعمال این تغییرات است.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان این که این آیین‌نامه در اختیار استان‌ها قرار گرفته و ابلاغ شده است گفت: آیین‌نامه مربوط نیز به استان تهران اعلام شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته و آن‌ها در حال تنظیم برنامه برای اجرایی شدن آن هستند. همچنین کسانی که از تاریخ ۲۹ تیرماه جاری به بعد ثبت‌نام و مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان پرداخت کردند مابقی این مبلغ که حدود ۴۴‌هزار تومان است به مشترک برگشت داده می‌شود و این دسته از مشترکان به عنوان بستانکار محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: بدهی این مشترکان از طریق قبض و محاسبه این بدهی در قبوضشان پرداخت می‌شود.