فایل‌های رسانه‌ای سونی‌اریکسون آزاد می‌شود

شرکت سونی‌اریکسون قصد دارد قانون مدیریت حقوقی رسانه‌های دیجیتال موسوم به DRM را از روی محصولات رسانه‌ای خود بردارد. بر این اساس مشترکان گوشی‌های سونی‌اریکسون از این پس می‌توانند با استفاده از سرویس پخش رسانه‌ای PlayNow، برخی موسیقی‌های مورد علاقه خود را از بین بیش از یک میلیون موسیقی، بدون نیاز به مجوز قانونی کپی برداری و برای دوستان خود ارسال کنند. به گفته مسوولان سونی‌اریکسون،‌ نبود سیستم‌های امنیتی برای کپی برداری از روی موسیقی‌ها و فایل‌های رسانه‌ای، بازار رقابتی بین سیستم‌های پخش موسیقی را از بین می‌برد.

مسوولان سونی‌اریکسون بر این عقیده هستند که کاربران گوشی‌های این شرکت، همانند کسی که یک لوح فشرده موسیقی را خریداری کرده است، باید این حق انتخاب را داشته باشند که موسیقی دریافت شده را برای دوستان خود ارسال نماید و یا آن را روی گوشی خود کپی کند.

گفتنی است هم‌اکنون سرویس موسیقی iTunes از شرکت Apple، تعداد بسیار زیادی از موسیقی‌های خود را بدون حفاظ امنیتی به فروش می‌رساند، این در حالی است که پایگاه اینترنتی Amazon.com در آمریکا، موسیقی‌های خود را با قفل امنیتی در اختیار کابران قرار می‌دهد.