شرکت اماراتی Millennium finance corporation به‌عنوان مشاور مجری اپراتور سوم تلفن همراه انتخاب شد.

سعید مهدیون، مجری برگزاری مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه با بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت‌های ACM از کشور روسیه و Prometus از کشور لبنان نیز در ارزیابی انتخاب مشاور مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم شرکت کرده بودند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و در نظر گرفتن شرایط مطرح در خصوص انتخاب این مشاور، در نهایت شرکت Millennium finance corporation از کشور امارات برای این منظور انتخاب شد.

مهدیون درخصوص شرایط مورد نظر برای انتخاب مشاور گفت: تجربه مشاوره در ایران، تجربه مشاوره در حوزه آزادسازی و صدور مجوز در بخش مخابرات و داشتن تجارب عمومی‌در بخش مشاوره مخابراتی،‌ از جمله شرایط مورد نظر بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر شرایط در نظر گرفته شده می‌توان به تخصص و بازاریابی، توانایی در دسترسی به سرمایه‌گذاران اپراتورهای خارجی و سوابق کار تیم انتخابی پروژه اشاره کرد.

مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه با بیان این مطلب که وظایف مشاور در سه حوزه در نظر گرفته شده است اظهار کرد: بازاریابی و تشویق سرمایه‌گذاران اپراتورهای خارجی به شرکت در مزایده از جمله وظایف مشاور است.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل جلسات پرسش و پاسخ و سمینارهای داخلی و خارجی به منظور رفع اشکالات شرکت‌کنندگان مزایده و همکاری در تعیین صلاحیت شرکت‌کنندگان در مزایده از دیگر وظایف Millennium finance corporation است.

سالانه پنج تا هفت‌درصد سیم‌کارت مشترکان می‌سوزد

به گفته مدیرکل روابط‌عمومی‌شرکت مخابرات ایران به طور معمول پنج تا هفت‌درصد سیم‌کارت مشترکان تلفن همراه، در طول یک سال می‌سوزد.

داوود زارعیان در گفت‌و‌گو با موبنا با اشاره به دلایل مختلف سوختن سیم‌کارت مشترکان اظهار داشت: اگر سوختن سیم‌کارت ناشی از اختلالات شبکه باشد، به طور قطع مخابرات هزینه تعویض سیم‌کارت و وصل مجدد آن را تقبل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مواردی چون سوختن، قطع شدن، مفقودی و سرقت گوشی از جمله مسائلی است که مشترک مجبور به دریافت مجدد یک سیم‌کارت نو می‌شود، افزود: در طول یک سال، پنج تا هفت‌درصد سیم‌کارت‌های در دسترس مشترکان به دلیل یکی از این عوامل تعویض می‌شود.

زارعیان ادامه داد: در این بین چنانچه سوختن سیم‌کارت در یک منطقه یا محدوده خاصی برای تعدادی مشترک به طور همزمان اتفاق بیفتد، مخابرات، سیم‌کارت فعال تحویل مشترکین می‌دهد.

مدیرکل روابط‌عمومی‌ شرکت مخابرات ایران عمر مفید یک سیم‌کارت تلفن همراه را پنج سال دانست و گفت: افزایش تماس و تعداد مکالمات، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن گوشی، تعداد پیامک‌های ارسالی عمر سیم‌کارت را کاهش می‌دهد.