فراخوان اعطای پروانه فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه کشور در تاریخ چهارم ماه جاری منتشر می‌شود. در راستای آزادسازی فعالیت‌های ارتباطی و در اجرای مصوبه شماره ۱۴۳۰۳۱/ ۳۶۵۷۰ هیات محترم وزیران و بر اساس شرایط و ضوابط مصوب جلسه شماره ۳۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور توسعه و ایجاد فضای رقابتی در بخش تلفن همراه در نظر دارد که پروانه فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه کشور را به شرکت‌های واجد شرایط که در ایران به ثبت رسیده باشند از طریق مزایده بین‌المللی با شرایطی که در اسناد مزایده قید شده است، واگذار کند. بدیهی است شرکت‌هایی که در مرحله اول( ارزیابی کیفی) براساس الزامات مصوب واجد شرایط شناخته شوند، به مرحله دوم راه خواهند یافت. داوطلبان شرکت در مزایده می‌توانند در ساعات اداری، پس از نشر آگهی در روزنامه ایران دیلی مورخ ۰۴/۰۶/۸۷ و روزنامه رسالت با ارائه معرفی نامه معتبر به این سازمان مراجعه و اسناد مزایده را دریافت کنند.

راه‌اندازی GPRS تا پایان سال در کل کشور

مدیر‌عامل شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی‌ سرویس GPRS تلفن همراه تا پایان سال در کشور خبر داد. صابر فیضی اظهار کرد:‌ در حال حاضر این سرویس به صورت آزمایشی در شهر تهران راه‌اندازی شده و انتظار داریم تا پایان سال شاهد گسترش آن در تمام مناطق کشور باشیم. وی خصوصی‌سازی را یکی از تحولات اساسی در ارائه خدمات به مشترکان ذکر کرد و افزود: از خصوصی کردن شرکت دو قشر سود می‌برند که یکی از آنها مشترکان و دیگری کارکنان هستند و با توجه به ایجاد رقابت در قیمت و خدمات مشترکان می‌توانند قیمت و خدمات مورد علاقه خود را از این اپراتورهای مختلف انتخاب و از خدمات آن شرکت استفاده کنند.

تطبیق تجهیزات مخابراتی تولید داخل با استانداردهای بین‌المللی

معاون تجهیزات IT و الکترونیک مرکز تحقیقات و صنایع انفورماتیک گفت: به منظور تطابق آنتن‌های BTS و سایر تجهیزات مخابراتی تولید داخل با استانداردهای بین‌المللی در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار هستیم.

احمدرضا کلیشادی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در خصوص انجام آزمون بر روی آنتن‌های BTS و سایر تجهیزات مخابراتی درصدد همکاری با شرکت ارتباطات سیار هستیم.وی ادامه داد: با نهایی شدن این مذاکرات پیمانکاران طرف قرارداد شرکت ارتباطات سیار که در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی فعال هستند، به منظورتطبیق تجهیزات مطابق با استانداردهای بین‌المللی با مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک همکاری می‌کنند.