شهرداری تهران

بازار دیجیتال-این روزها استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به نحو باور نکردنی به کارهای ما سرعت بخشیده و انجام بسیاری از امور را برای ما آسان کرده است.

در حال حاضر در اکثر کشورهای پیشرفته و به تازگی در کشور ما برای پرداخت قبوضی از جمله تلفن‌همراه، تلفن، آب، برق و ... دیگر لازم نیست به بانک مراجعه کنیم و در صف‌های طولانی انتظار بایستیم، چرا که کافی است به سایت مورد نظر هر کدام از این موارد مراجعه و با فشردن چند دکمه مبلغ را در کمترین زمان ممکن پرداخت کنیم.

سایتی که امروز قصد معرفی کردن آن را داریم سایتی است که تا حدودی به انجام امور شما سرعت می‌بخشد.این سایت متعلق به شهرداری تهران و به آدرس WWW.THERAN.IR است. این سایت بسیار ساده و به چندین قسمت مجزا تقسیم شده است.

در قسمت بالای صفحه نوار افقی دیده می‌شود که شامل بخش‌هایی مانند شهرداری تهران (درباره شهرداری)، زندگی در تهران (شامل محیط زیست، تاریخچه تهران، تلفن‌های ضروری، آموزش و پرورش، نقشه ماهواره‌ای تهران و ...) ، گردشگری و تفریح (شامل معرفی اماکن گردشی، تفریحی، فضاهای جنگلی، مراکز فروش بلیت قطار شرکت‌های هواپیمایی، آثار باستانی و بناهای تاریخی و ...)

خدمات در شهر (شامل آدرس آتش‌نشانی‌ها، بیمه، مسکن و شهرسازی، پذیرایی و اقامتی، قضایی و حقوقی، جایگاه پمپ بنزین و CNG، فروشگاه‌ها و مراکز خرید عمومی و ...) و اقتصاد شهر (بورس، صرافی، بازرگانی، نمایشگاه‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و ...) می‌شود.

در قسمت راست و چپ سایت نیز باکس‌های کوچکی شامل حقوق شهروندی، خدمات الکترونیکی، عوارض، مستندات، نظرسنجی، اطلاع‌رسانی و ... دیده می‌شود. یکی از بخش‌های جالب این سایت قسمت خدمات الکترونیکی است که در سمت راست صفحه دیده می‌شود.

در این قسمت شما با خدماتی همچون کاوشگر تهران، سامانه اینترنتی ۱۳۷، قیمت منطقه‌ای املاک، مناقصات شهرداری تهران، جست‌وجوی اموات بهشت زهرا، سامانه نظارت همگانی ۱۸۱۸، سامان قوانین و مقررات، دفاتر خدمات الکترونیک شهر و سامانه فیش حقوق بازنشستگان روبه‌رو می‌شوید که هر کدام برای تسریع در کار مراجعه‌کنندگان، خدماتی را عرضه می‌کنند.

به عنوان مثال سامانه اینترنتی ۱۳۷ از اتلاف وقت شکایت کنندگان جلوگیری می‌کند.

به این صورت که ممکن است شما شکایتی را با سامانه ۱۳۷ در میان گذاشته‌اید، حالا بعد از گذشت مدتی می‌خواهید ببینید شکایت شما در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا به آن رسیدگی شده است یا خیر، برای این کار دیگر نیاز نیست دوباره به ۱۳۷ زنگ بزنید، کافی است به این سایت مراجعه و سامانه اینترنتی ۱۳۷ را انتخاب و با باز شدن پنجره جدید شماره رهگیری خود را وارد کنید با این کار تمام اطلاعات مورد نیاز خود و این که در حال حاضر پرونده شکایت شما در چه مرحله‌ای قرار دارد را می‌توانید به دست بیاورید.

پس اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید، حتما به این سایت سری بزنید.