نکاتی برای خرید مانیتور LCD

بازار دیجیتال - استفاده از مانیتورهای LCD طی سال‌‌های اخیر به‌شدت رواج یافته است و امروزه اکثر کاربران کامپیوتر از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند.

اما نکته‌ای که اینجا مطرح است این است که یک مانیتور LCD باکیفیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و هنگام خرید این کالا به‌ چه نکاتی باید توجه کرد.طبق اعلام هوشنگ سالحی، یک فروشنده مانیتور مهمترین مزیت داشتن یک مانیتور LCD این است‌که کاربر یک مانیتور LCD تصویری شفاف‌تر با میزان ناهمگونی کمتر و گرافیک بسیار بالاتر خواهد داشت.

ازلحاظ اندازه نیز مانیتورهای LCD نسبت به سایر مانیتورها حجم کمتری اشغال می‌کنند و به‌دلیل اینکه تصویر در آنها لرزش کمتری دارد، کمتر باعث سردرد کاربران می‌شود.

به‌گفته این فروشنده روی صفحه مانیتورهای LCD با ماده‌ای مات پوشیده شده است که نور کمتری را نسبت به CRTها منعکس می‌کند. یعنی کاربران مانیتورهای LCD بازتاب کمتری داشت و می‌توانند تصاویر را بهتر ببینند.

به‌گفته این فروشنده هنگام خرید این کالا نیز باید به‌نکاتی توجه شود که وضوح تصویر، نسبت کنتراست، شدت روشنایی، سایز و زاویه دید از مهم‌ترین آنها است.به‌گفته این فروشنده نسبت کنتراست معرف قدرت مانیتور است و هرچه میزان کنتراست افزایش یابد، مانیتور تصویری واضح‌تری به‌نمایش می‌گذارد.

شدت روشنایی مانیتور نیز عامل مهم دیگری است که هنگام خرید باید به‌آن توجه کرد و معرف میزان روشنایی کلی مانیتور است. به‌گفته این فروشنده درحال حاضر اکثر مانیتورها شدت روشنایی درحد ۳۰۰Cd/M۲ دارند.

سایز و اتصالات مانیتور نیز به استفاده و توقع کاربر از مانیتور بستگی دارد.