ویندوز 7 تا سال 2010 می‌آید

مایکروسافت ویژگی‌های ویندوز جدید خود را در کنفرانس‌های طراحان و سخت‌افزار که طی ماه‌های آینده برگزار خواهند شد به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش «ایسنا»، مایکروسافت که ویندوز ویستایش تاکنون با موفقیت همراه نبوده امیدوار است، ویندوز ۷ این شرکت را تا زمان آماده شدن سیستم عامل جدیدش با نام کد میدوری پشتیبانی کند.

این شرکت نرم‌افزاری حتی وبلاگ رسمی ویندوز ۷ را ایجاد می‌کند که در آن مهندسان وعده می‌دهند با کاربران به بحث در مورد این سیستم عامل بپردازند. این شیوه کاملا متفاوت با شیوه‌ای محسوب می‌شود که مایکروسافت در زمینه ویستا در پیش گرفته بود و نشان می‌دهد موج انتقادها از ویستا بی‌تاثیر نبوده است. آشکار است که مایکروسافت علاقه اولیه برای ویندوز ۷ را که هنوز منتشر نشده خواهد سنجید و تمهیدی برای کنترل یا توازن جریان خبری در مورد ویندوز ۷ برقرار خواهد کرد. تاکنون مایکروسافت جزئیات اندکی در مورد ویندوز ۷ منتشر کرده است. در زمینه فن‌آوری مبنایی آن، کرنل یا هسته این ویندوز بر مبنای کرنل ویندوز سرور ۲۰۰۸ است که کرنل متحول شده ویندوز ویستا محسوب می‌شود.سیستم عامل جدید مایکروسافت در زمانی عرضه خواهد شد که این شرکت شاهد رقابت شدید در عرصه سیستم عامل و از نظر امکانات و نوآوری به‌ویژه از سوی اپل است. تنها امکانات ویندوز ۷ برای کاربر نهایی که تاکنون تبلیغ شده رابط کاربری چند لمسی آن است که از حرکات چند انگشت در ویندوز پشتیبانی می‌کند و تعامل کاربر تمامی برنامه‌ها را در صورتی که بخواهد از آنها استفاده کند، بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند یک پیانوی مجازی را با لمس کلیدهای مجازی بر روی صفحه اجرا کند، ‌به سادگی عکس‌ها را بر روی صفحه درگ کرده، عکس‌ها را با دو انگشت چرخانده و بر روی آنها زوم کند؛ این ویژگی‌ها در جریان کنفرانسی در ماه مه توسط مایکروسافت معرفی شدند. مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۷ را در اواخر سال ۲۰۰۹ یا اوایل سال ۲۰۱۰ منتشر کند که در این صورت از اپل پیشی گرفته و نخستین شرکتی خواهد بود که رابط کاربری چندلمسی را به بازار رایانه‌های شخصی وارد می‌کند.