نمایش سریع‌ترین کارت گرافیکی دوپردازنده‌ای AMD

کارت‌های گرافیکی دوپردازنده‌ای که طبق اعلام AMD قادر به انجام بیش از ۲تریلیون پردازش در ثانیه هستند از سوی این شرکت به نمایش درآمدند.

به گزارش «ایسنا»، کارت گرافیکی HD ۴۸۷۰ X۲ قدرت پردازشی را فراهم می‌کند که سه برابر قدرت پردازش یک کارت HD ۴۸۷۰ با پردازنده گرافیکی تک است؛ به‌علاوه این کارت دارای ۲ گیگابایت حافظه GDDR۵ و پردازنده گرافیکی ۷۵۰مگاهرتزی است.

کارت گرافیکی X۲ س۴۸۷۰ سریع‌ترین کارت گرافیکی AMD است که چهار برابر پیشرفته‌ترین پردازنده گرافیکی این شرکت که یک سال قبل عرضه شد کارایی دارد. با معرفی کارت‌های جدید شمار کارت‌های دو پردازنده‌ای که از سوی AMD عرضه شده‌اند به سه کارت می‌رسد؛ نخستین کارت مدلHD ۳۸۷۰ X۲ بود.

شرکت AMD کارت‌های گرافیکی خود را تحت استراتژی عرضه محصولات بازی با سه قیمت متفاوت عرضه می‌کند؛ مدل ابتدایی با قیمت ۲۰۰ دلار، مدل متوسط با قیمت ۳۰۰ دلار و سریع‌ترین پردازنده گرافیکی با قیمت ۵۰۰ دلار یا بیش‌تر به فروش می‌رسند که میزان مصرف برقشان به ترتیب ۱۱۰، ۱۵۰ و ۲۵۰ وات است. بر اساس این گزارش رقیب اصلی این شرکت در پردازنده‌های گرافیکی ان ویدیا است و پیشرفته‌ترین کارت AMD با GX۲ ا۹۸۰۰ ان ویدیا رقابت می‌کند.