معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: تعرفه‌های تصویب شده سرویس‌های MMS و GPRS تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات، برای تمامی اپراتورها اعمال می‌شود.

لطف‌ا... سبوحی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تعرفه‌های تصویب شده برای تمامی اپراتورها یکسان بوده و اپراتورها در اجرای آن تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی تصویب تعرفه‌ها را از جمله وظایف رگولاتوری برشمرد و ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات با توجه به اختیارات و شرایط می تواند در خصوص تغییر تعرفه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون صدور مجوز و تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات تصریح کرد: آیین نامه MMS و GPRS پس از ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات به اپراتور اول و دوم ابلاغ می‌شود.

مسوولان وزارت بازرگانی باید منطقی‌تر در خصوص تعرفه‌ها صحبت کنند

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مسوولان وزارت بازرگانی باید با توجه به اهمیت افزایش و کاهش تعرفه گوشی تلفن همراه، در این خصوص منطقی‌تر صحبت کنند.

علی سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با موبنا گفت: صحبت‌های برخی از مسوولان وزارت بازرگانی در خصوص تعرفه گوشی تلفن همراه باعث افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در ایران خواهد شد و مسوولان این وزارتخانه باید سنجیده‌تر گفته‌های خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: تعرفه گوشی تلفن همراه از نظر کارشناسی می‌تواند کمتر از ۲۵درصد باشد، اما بنا به دلایلی این کاهش صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون ماده یک، که در مرکز توسعه و تجارت وزارت بازرگانی واقع شده است، می‌تواند از نظر کارشناسان و استادان دانشگاه‌ها در خصوص هرگونه افزایش و کاهش تعرفه کالا‌ها کمک بگیرد.

این کارشناس اقتصادی در مورد ورود ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) گفت: ورود ایران به سازمان تجارت جهانی تعرفه همه کالا‌ها را کاهش خواهد داد و اگر کشوری نتواند با قوانین این سازمان خود را هماهنگ کند، مورد برخورد جدی WTO قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: قوانین سازمان تجارت جهانی برای همه کشور‌ها قابل اجرا است و اگر کشوری بعد از ورود به این سازمان تعرفه‌های کالا‌های خود را کاهش نداده باشد، به آن کشور مهلت داده شده تا خود را با WTO هماهنگ کند.

برقراری سرویس رومینگ بین‌الملل کره جنوبی با همراه اول

اپراتور KT Freetel کره جنوبی به مجموعه اپراتورهای طرف قرارداد شرکت ارتباطات سیار ایران پیوست.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: از روز یکشنبه ۱۳ مردادماه سال‌جاری شبکه ارتباطات سیار کشورمان به روی مشتریان این اپراتور کره‌ای گشوده شده است و مشتریان هر دو اپراتور از این پس می‌توانند از مزایای این ارتباط بین‌المللی بهره گیرند.

گفتنی است «همراه اول» با ۲۳۳ اپراتور در ۱۰۲ کشور جهان قرارداد رومینگ بین‌الملل دارد.