عقب‌ماندگی کانادا در میزان به‌کارگیری تلفن‌همراه

بر اساس یک بررسی جهانی، کانادا در زمینه به‌کارگیری و استفاده از تلفن‌همراه از سایر کشورهای توسعه یافته عقب‌تر بوده و در رتبه ‌٣١ جهان قرار گرفته است.

به گزارش «ایسنا»،‌ بر اساس بررسی موسسه تحقیقاتی کانادایی TNS، تنها دوسوم از کانادایی‌های بین ‌١٦ و ‌٦٠ سال به طور معمول از یک تلفن‌همراه استفاده می‌کنند در حالی که این میزان در آمریکا ‌٩٠‌درصد و در انگلیس ‌٩٧‌درصد است.به گفته معاون ارشد موسسه TNS، یکی از دلایلی که کانادایی‌ها اغلب برای به‌کارگیری تلفن‌همراه راغب نیستند، کیفیت سرویس‌های تلفن ثابت آن‌ها از نظر ارزان بودن و کیفیت خوب است.

در میان نزدیک به یک‌سوم از کانادایی‌هایی که صاحب تلفن‌همراه نیستند، بیشتر آن‌ها قصد ندارند تا ‌١٢ ماه‌ آینده تلفنی خریداری کنند.

موسسه TNS این گروه از مصرف‌کنندگان را دافع نامیده و ‌٢٣‌درصد از کل کانادایی‌ها را جزو این گروه طبقه‌بندی کرد که در میان کشورهای مورد مطالعه یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های دافعان بوده و پس از ویتنام (‌٣٥‌درصد) و مکزیک (‌٣٤درصد) در رتبه سوم قرار دارند.

همچنین شرکت‌های تلفن در حال فعالیت در کانادا و سایر شرکت‌های تازه وارد به این کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که مصرف‌کنندگان این کشور مایل نیستند قیمت بالایی برای تلفن بعدی خود بپردازند و پیش‌بینی می‌شود تلفن‌هایی را که در اختیار دارند به طور متوسط تا ‌٥/٣سال نگه دارند.