ششمین گردهمایی فصلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت فن‌آوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی با موضوع منابع انسانی الکترونیک (e-people) برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور جمع کثیری از دانشجویان و استادان سازمان مدیریت صنعتی در سالن اجتماعات مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی برپا شد، محمود نظاری، رییس هیات‌مدیره گروه شرکت‌های همکاران سیستم طی سخنانی سازوکارهای آی‌تی برای مدیریت کارکنان دانشگر را مورد بررسی قرار داد.

نظاری با اشاره به تاثیر پیاده‌سازی آی‌تی در داخل محیط‌های شرکت‌های آی‌تی خاطرنشان کرد که استفاده گسترده و عمیق از آی‌تی در داخل این سازمان‌ها پیش‌نیازهای حرکت صحیح آنها برای توسعه در محیط بازار است.

وی در ادامه به تجربه همکاران سیستم در پیاده‌سازی آی‌تی در داخل مجموعه خود اشاره کرد و افزود: آی‌تی در این شرکت در سه سطح office back، front office و internal service ارائه می‌شود.

به گفته نظاری حضور آی‌تی در بخش front office یک شرکت از طرفی به مشتریان و بازار نیروی انسانی و از طرف دیگر به اجتماع مرتبط می‌شود، این در حالی است که در بخش back office حضور آی‌تی به بخش‌های عملیاتی، ارتباطی، مدیریت دانش و تجزیه و تحلیل ارتباط می‌گیرد.

رییس هیات‌مدیره همکاران سیستم همچنین در بخش Internal service نیز به موضوع پشتیبانی از سازوکارهای مربوط به سرویس‌های داخلی مجموعه همکاران به عنوان نمونه‌ای از سرویس‌های ارائه شده اشاره کرد و برخی از سرویس‌های آنلاین را که کارکنان مجموعه همکاران از آنها استفاده می‌کنند را شرح داد.

به گفته نظاری در همکاران سیستم طیف وسیعی از فعالیت‌ها از امورمالی و حسابداری گرفته تا بخش‌های استخدامی با بهره‌گیری از ابزارهای آی‌تی انجام می‌گیرد و درواقع خود همکاران به عنوان نخستین مشتری محصولات آی‌تی گروه به شمار می‌آید.

وی همچنین با اشاره به سیستم‌های داشتبورد و آنالیز به عنوان مدرن‌ترین ابزار مدیریت امروز بخش‌های مالی شرکت خاطرنشان کرد که استقرار چنین ابزارهایی مدیریت شرکت را به سرعت در جریان تحولات مالی قرار داده و امکان تصمیم‌گیری‌های سریع را برای مدیریت گروه فراهم می‌کند.

در این جلسه همچنین دکتر خدایار ابیلی، عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی چالش‌های پیش‌رو در حوزه منابع انسانی متاثر از نقش آی‌تی در سازمان را ارائه داد.