آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا بربازیافت موبایل تاکید کرد

آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA) با افزایش چشمگیر گوشی‌های فرسوده و غیر قابل استفاده بر اجرای طرح بازیافت گوشی‌های تلفن همراه در این کشور تاکید کرد.

گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۱۰۰ تا ۱۳۰‌میلیون دستگاه تلفن همراه به شکل طولانی مدت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و بسیاری از آنها در خانه و محل سکونت افراد بدون استفاده در کشو، قفسه یا گنجه نگهداری می‌شود.

بر اساس این گزارش، اگر آمریکایی‌ها ۱۰۰‌میلیون دستگاه تلفن همراه را بازیافت کنند به اندازه یک سال انرژی برای ۱۹۴‌هزار خانواده آمریکایی ذخیره خواهد شد. طرح بازیافت گوشی در همایش سالانه شهروندان آمریکای لاتین (LULAC) مطرح شد. این طرح، مردم را برای بازیافت گوشی‌های تلفن همراه از طریق آگهی و تبلیغات در جراید و روزنامه‌ها تشویق می‌کند و براین اساس پادکست‌هایی در زمینه استفاده از سود این تبلیغات برای تلفن همراه بازیافتی تهیه می‌شود.

آژانس حفاظت از محیط‌زیست، طرحی مبنی بر افزایش آگاهی روش‌های بازیافت موسوم به Plug-In To eCycling را با همکاری فروشندگان تجهیزات الکترونیکی، عرضه کنندگان سرویس‌ها و سازندگان گوشی ارائه کرده است.استفان لِ جانسون مدیر EPA می‌گوید: بازیافت تلفن همراه به ما کمک می‌کند که علاوه بر ذخیره انرژی، مواد با ارزش و قابل استفاده را از زباله‌ها جدا کنیم. از جمله شرکت‌هایی که در این طرح شرکت کرده‌اند می‌توان به AT&T، موتورولا، Office Depot، نوکیا، Best Buy، ال جی الکترونیکس، اسپرینت، پالم، سامسونگ، سونی اریکسون، T-Mobile و وریزون وایرلس اشاره کرد.

براساس این گزارش، سال گذشته تنها خرده فروشان در طرح بازیافت بیش از ۴۷‌میلیون دستگاه و تجهیزات الکترونیکی شرکت کردند.