مدیر فنی پروژه نرم‌افزار پیام‌رسان فارسی همراه اول گفت: از واردکنندگان قانونی گوشی خواسته شده است تا نمونه ای از گوشی‌های وارداتی را برای آزمایش نرم‌افزار پیامک فارسی به آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده موبایل شریف ارائه دهند، اما تاکنون هیچ استقبالی از این موضوع صورت نگرفته است.

جعفر محمدی در گفت‌وگو با موبنا با اعلام آمادگی مرکز ICT پیشرفته شریف برای تست نرم‌افزار پیام‌رسان همراه اول روی گوشی‌هایی که هنوز وارد بازار نشده‌اند، اظهار داشت: با این وجود، قبل از آن که گوشی‌های تازه وارد به بازار، در اختیار مشتریان قرار گیرند، این نرم‌افزار روی این گوشی‌ها نصب بوده و فعال است.

وی با تاکید بر اینکه این سرویس به صورت رایگان در اختیار نمایندگی‌های معتبر گوشی تلفن همراه قرار خواهد گرفت، گفت: چنانچه واردکنندگان قانونی، نمونه‌ای از گوشی جدید واردشده را در اختیار ما قرار دهند، اجرای نرم‌افزار پیام‌رسان روی این گوشی‌ها در آزمایشگاه تست می‌شود و اسامی‌آن‌ها به لیست گوشی‌هایی که قابلیت نصب این نرم‌افزار را دارند، اضافه خواهد شد.

عرضه ویرایش جدید نرم‌افزار پیام‌رسان فارسی همراه اول

مدیر مرکز ICT پیشرفته شریف گفت: در نسخه دوم نرم‌افزار پیام‌رسان فارسی همراه اول دسترسی به دفترچه تلفن و تسهیل تایپ با صفحه کلید فینگلیش امکان‌پذیر شد.

حمیدرضا ربیعی اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های نسخه جدید نرم‌افزار پیام‌رسان فارسی همراه اول می‌توان به امکان درج شکلک‌ها، درج تاریخ شمسی در پیام‌ها و اضافه شدن جعبه ذخیره پیام‌ها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۲ ویژگی جدید به نسخه اول نرم‌افزار پیامک فارسی اضافه شده است، گفت: در این نرم‌افزار امکان ویرایش الگوها، اضافه کردن میانبربه منوها و گزینه‌ها و صفحات و نیز درج آیکون‌های گرافیکی نشان دهنده وضعیت پیامک‌ در جعبه‌ها وجود دارد.

مدیر مرکز ICT پیشرفته شریف افزود: درج تعداد پیام‌های خوانده نشده، ارسال نشده و پیش‌نویس در جلوی جعبه‌ها و نیز امکان تنظیم سرعت تایپ از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

به گفته ربیعی اجرای خودکار برنامه با دریافت پیامک (بدون سوال از کاربر) و حذف سوال‌ و جواب‌های امنیتی از کاربر هنگام اجرای برنامه یا ارسال پیامک از دیگر کاربردهای نسخه دوم نرم‌افزار پیامک فارسی است.

تکمیل پوشش شبکه تلفن ‌همراه در ایستگاه‌های مترو

به گفته‌ مدیر کل بهینه‌سازی شرکت ارتباطات سیار از تعداد ۸۰۰ سایت دارای پوشش اضافی در تهران، کار اصلاح بیش از دوسوم از این سایت‌ها انجام شده و حدود ۱۵۰ سایت دیگر باقی‌ مانده است.

مجید مختارنیا در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است کار اصلاح کلیه‌ این سایت‌ها در تهران تا پایان شهریورماه به طور کامل برطرف شود که اکنون بخش عمده‌ای از آن برطرف شده است و تعداد کمی باقی‌ مانده است.

وی با بیان این که بحث افزایش ظرفیت مراکز بر اساس برنامه‌ توسعه شبکه در تهران و در کلیه استان‌ها نیز در حال انجام است، گفت: مطابق طرح جامع توسعه‌ شبکه در استان تهران، بحث افزایش ظرفیت مراکز BSC را در دست اجرا داریم که این توسعه عمدتا در شبکه‌ NSS وDSS در حال انجام است.

مدیر کل بهینه‌سازی شرکت ارتباطات سیار در ادامه درباره آنتن‌دهی نامناسب تلفن همراه در برخی از ایستگاه‌های مترو یا در مسیرهای مختلف بین ایستگاهی گفت: در بعضی از ایستگاه‌های مترو هنوز تجهیزات نصب نشده و پوشش کامل ایجاد نشده است به همین دلیل تلفن همراه در آن مناطق به خوبی آنتن نمی‌دهد، اما در برنامه داریم تا کار پوششی را در همه مناطق و ایستگاه‌های مترو انجام دهیم که البته کار نصب تجهیزات در مترو باید در ساعات خاصی و با ملاحظات اجرایی انجام شود.

انتقال اعتبار بین مشترکان ایرانسل امکان‌پذیر شد

امکان انتقال اعتبار بین مشترکان شبکه تلفن همراه ایرانسل با راه‌اندازی سرویس جدید «خط به خط» فراهم شد.

مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند از اول مردادماه در هر لحظه و هر کجا از اعتبار موجود در سیم کارت خود برای سایر مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل شارژ بفرستند یا صورتحساب سیم‌کارت دائمی ایرانسل دیگران را پرداخت کنند. بنا بر این گزارش آغاز راه‌اندازی این سرویس جدید که برای نخستین بار در کشور عرضه شده است، همراه با یک دوره آزمایشی یک ماهه از اول مردادماه تا اول شهریورماه سال جاری خواهد بود.

بنا بر اعلام مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل برای انتقال اعتبار از خط خود کافی است در یک پیام کوتاه که در آن به ترتیب شماره دریافت کننده اعتبار، مبلغ اعتبار مورد نظر (به ریال) و شماره رمز ۵ تا ۸ رقمی را از چپ به راست با علامت «:» بین آنها و بدون فاصله نوشته و از خط ایرانسل خود به شماره ۱۱۱۲ ارسال کنند.

به عنوان نمونه برای انتقال مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال به شماره ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ با رمز ۱۲۳۴۵۶۷۸ کافی است، متن زیر طی یک پیام کوتاه به ۱۱۱۲ ارسال شود: ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷۸:۱۰۰۰۰:۱۲۳۴۵۶۷۸