تعداد ارسال SMS کاهش نیافته است

به گفته معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار تغییر تعرفه ارسال پیام کوتاه، تاثیر چندانی در کاهش و افزایش آمار ارسال پیام کوتاه نداشته است.

محمد حسین فلاح اصغری در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: مشترکان همراه اول روزانه نزدیک به ۴۷ تا ۵۰‌میلیون پیام کوتاه ارسال می‌کنند که این میزان همانند گذشته در برخی ایام افزایش و در برخی روزها مطابق با همیشه است.

وی با اشاره به ارسال پیام کوتاه به فونت فارسی توسط کاربران همراه اول گفت: این اتفاق نیز نتوانسته جذابیت ارسال پیام کوتاه را نزد مشترکان کاهش دهد و مشترکان همچنان مانند گذشته از این سرویس استفاده می‌کنند.

پیش از این با کاهش تعرفه پیامک فارسی و افزایش پیامک لاتین کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که استفاده مشترکان از پیام کوتاه کاهش یابد و افراد به سمت برقراری ارتباط از طریق مکالمه روی بیاورند.

طبق اعلام مقامات وزارت ارتباطات، تعرفه پیام کوتاه با فونت لاتین که پیش از این ۱۴۲ ریال بوده به ۲۲۲ ریال افزایش یافته است. بر این اساس تعرفه پیام کوتاه با فونت فارسی از ۱۴۲ ریال به ۸۹ ریال کاهش پیدا کرده که از ابتدای تیرماه اعمال شده است.

هم‌اکنون همراه اول بالغ بر ۲۷میلیون مشترک داشته که از این تعداد ۱۰‌میلیون مشترک سیم‌کارت اعتباری هستند.

سیم‌کارت‌های همراه اول به روز واگذار می‌شود

وزیر ارتباطات با تاکید براین که در طول کمتر از سه سال تعداد مشترکان تلفن‌همراه از ۷ به ۲۸‌میلیون نفر رسیده گفت: در حال حاضر واگذاری تلفن‌همراه اپراتور اول تقریبا به روز شده است.

محمد سلیمانی درمراسم بهره‌برداری از پروژه رومینگ شبکه ارتباطات سیار با شبکه تلفن‌همراه روستایی استان فارس اظهار داشت: ‌امروزه‌ تحولات کشور باید با استفاده از امکانات مخابراتی صورت گیرد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌هایی که در خدمت مردم هستند، باید نیازهای مخابراتی خود را مطرح کنند و وزارت ارتباطات آماده ارائه تمامی خدمات مخابراتی به کلیه حوزه‌ها است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این مطلب که در حوزه اقتصادی تحولات خوبی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان ارسال بعضی از حوالجات به صورت الکترونیکی فراهم شده اما تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.

زمان فراخوان مزایده اپراتور سوم تا پایان تیر ماه اعلام می‌شود

معاون وزیر ارتباطات زمان فراخوان مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه را پایان ماه جاری اعلام کرد.

کمال محامد پور اظهار داشت: در زمان حاضر مسوولان مربوطه وزارت ارتباطات به منظور انتخاب مشاور خارجی اجرای مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه، مشغول بررسی‌های لازم هستند.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین مشاور خارجی مزایده ای صورت نمی گیرد، ادامه داد: در حال حاضر چهار شرکت خارجی آمادگی خود را برای مشاوره اعلام کرده‌اند که در نهایت از یکی از این شرکت‌ها انتخاب شده و به عنوان مشاور اجرای مزایده اپراتور سوم فعالیت می‌کند.

پیش از این رییس سازمان تنظیم مقررات گفته بود که شرکت برنده در مزایده‌ اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور باید یک حق‌الامتیاز اولیه ‌نیز در طول مدت پروانه پرداخت کند که این مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰میلیون یورویی پیشنهادی کارشناسان اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات، برای ایجاد انگیزه‌ بیشتر ورود اپراتورهای مخابراتی در این رقابت به ۳۰۰میلیون یورو تعدیل شد.

در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات الزاماتی برای متقاضیان حضور در مزایده‌ اپراتور سوم تلفن‌همراه به تصویب رسید که بر اساس آن حداقل پنج‌درصد سهام شخص حقوقی متقاضی ‌باید به یک اپراتور خارجی با حداقل پنج‌میلیون مشترک در سایر کشورها متعلق باشد.

این در حالی است که پیش از این مسوولان وزارت ارتباطات از انتخاب برنده نهایی این پروژه در شهریور ماه خبر داده بود.

سهم اپراتور سوم از بازار طی ۱۵ سال، ۱۵‌میلیون مشترک در نظر گرفته شده است.

اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور قرار است خدمات مبتنی بر نسل سوم شبکه‌های مخابراتی ارائه کند.

به گفته یک مقام مسوول اپراتور سوم، بالغ بر ۳میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز خواهد بود.