یک مادر بورد کوچک و ارزان قیمت

بازاردیجیتال- شرکت گیگابایت ارزان‌ترین مادربورد موجود در بازار را با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های ۱۳۳۳ مگاهرتز با نام GA-P۳۱-DS۳L تولید و در اختیار کاربران قرار داده است.به گزارش آواژنگ، معماری به کار رفته در ساخت GA-P۳۱-DS۳L موجب شده است که این مادربورد در عین دارا بودن از قابلیت‌های متعدد، اندازه کوچکی داشته باشد و به راحتی در کیس‌های کوچک هم جای بگیرد.

برای خنک کردن در این مادربورد از سیستم‌های بسیار کم حجمی استفاده شده است، در حقیقت در این محصول حرارت گیرهای کوچکی استفاده شده که علاوه بر خنک‌سازی موثر باعث صرفه جویی و بالا رفتن کارآیی آن نیز شده است، اما بزرگ‌ترین مزیت این مادربورد قیمت پایین آن است.

GA-P۳۱-DS۳L قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به مادربوردهای هم قیمت خود با چیپ‌ست‌های قدیمی‌تر ۹۴۵ و ۹۶۵ دارد. بهترین مثال برای اثبات این امر قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های ۱۳۳۳ مگاهرتزی است که هیچ‌کدام از مادربوردهای هم قیمت با این مادربورد این قابلیت را ندارند.

به واسطه ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، این مادربورد در رده مادربوردهای هم قیمت مشابه جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده است.

البته طبیعی است که این مادربورد یک مادربورد بسیار قدرتمند نیست؛ اما اگر کمبودهای این مادربورد را در کنار ویژگی‌های آن قرار دهیم، کاملا به این نتیجه می‌رسیم که GA-P۳۱-DS۳L یک محصول کاربردی مناسب است. وجود درگاه اترنت گیگابیت در این مادربورد نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

خروجی صدای با کیفیت بالا و پورت‌های موازی و سریال و تعداد بسیار زیاد درگاه‌های USB و SATA ۳.۰Gb/s را به ویژگی‌های قبلی اضافه کنید. اسلایت‌های توسعه این مادربورد نیز شامل یک اسلات PCIe x۱۶ برای کارت گرافیک و سه اسلات PCIe x۱ برای اتصال ابزارهای الحاقی دیگر است.

این ورودی‌ها به شکلی طراحی شده اند که هیچ مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد نمی کنند و به راحتی می‌توان قطعات مربوطه را روی آنها سوار کرد. علاوه بر این استفاده از نسخه دوم طراحی با طول عمر بالای شرکت گیگابایت در تولید این مادربورد کیفیت آن را نیز تضمین کرده است. در نهایت اگر کاربرانی هستند که می‌خواهند با پرداخت پول یک مادربورد قدیمی، یک مادربورد پیشرفته را به دست آورند و از تمامی مزایای پردازنده‌های جدید شرکت اینتل با FSB ۱۳۳۳ مگاهرتزی استفاده کنند، GA-P۳۱-DS۳L می‌تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.این مادربورد با قیمت ۸۹هزار تومان و ضمانت آواژنگ به فروش می‌رسد.