عرضه یک لپ‌تاپ 10اینچی به بازار

بازار دیجیتال - MSI از عرضه کوچک‌ترین لپ‌تاپ خود طی دو هفته آینده به بازار ایران خبر داد.

طبق اعلام رایان بدرالکتریک، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های MSI در بازار داخلی، لپ‌تاپ‌های جدید سری wind که سبک‌وزن‌ترین لپ‌تاپ‌های MSI هستند، در سه رنگ به بازار ایران عرضه خواهند شد.

U۱۰ که یک لپ‌تاپ ۱۰اینچی است به پردازنده inTel®Atom processor مجهز است و تجهیز به چیپ‌ست inTel®۹۴۵GMS+ICH۷M، پشتیبانی از حافظه دو گیگابایتی از نوع DDR۲، صفحه نمایشی ۱۰اینچی با وضوح تصویر ۶۰۰×۱۰۲۴ نقطه در اینچ و هارددیسکی با ظرفیت ۸۰گیگابایت SATA برخی از ویژگی‌های آن است.

این لپ‌تاپ یک کیلوگرمی همچنین به وب‌کم ۳/۱مگاپیکسلی، کارتخوان و... مجهز است و حجمی معادل ۵/۳۱-۱۹×۱۸۰×۲۶۰ میلی‌متر دارد.

هنوز قیمت دقیق این لپ‌تاپ اعلام نشده است، اما به محض ورود به بازار داخلی با ضمانت رایان بدرالکتریک به فروش می‌رسد.

تجلایی، مدیرعامل شرکت رایان بدرالکتریک در سمیناری که به منظور معرفی محصولات MSI برگزار شده بود، در مورد لپ‌تاپ‌های جدید MSI گفت: MSI اولین تولیدکننده نوت‌بوک‌های ۱۰اینچی در جهان است و به علت وزن و حجم کم و ظاهر زیبایی که دارد مخاطبان زیادی خواهد یافت.

به گفته وی، برخی قطعات مانند دی‌وی‌دی رایتر اسکترنال در داخل لپ‌تاپ تعبیه نشده و به طور جداگانه و در کنار لپ‌تاپ قرار می‌گیرد که این موضوع کمک زیادی به کاهش وزن این لپ‌تاپ کرده است. به گفته وی نوت‌بوک‌های سری wind که در سه رنگ مشکی، صورتی و سفید به بازار عرضه خواهند شد، اگرچه سایز و وزن کمی دارند اما صفحه نمایش ۱۰اینچ آن کاملا نیاز کاربر را رفع کرده و در آن از استاندارد LED برای نمایش باکیفیت‌تر تصویر و باتری‌های ۳ و ۶سلولی استفاده شده که تا ۶ساعت می‌تواند لپ‌تاپ را بدون استفاده از برق روشن نگه دارد. همچنان کیبورد این لپ‌تاپ با استاندارد کیبوردهایی که روی لپ‌تاپ‌های ۱۲اینچ مورد استفاده قرار می‌گیرند، همسان است.