پرداخت قبوض تلفن ثابت از طریق سیستم ۱۸۱۸ در خردادماه سال جاری نسبت به دوره گذشته ۴۳درصد رشد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران علی‌رضا آزادی، معاون عملیاتی اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۰۰هزار نفر در خردادماه سال جاری از طریق سیستم ۱۸۱۸ وارد سایت پرداخت شبکه بانکی شده که از این تعداد ۱۰هزار نفر به پرداخت قبوض کارکرد تلفن ثابت خود از طریق سیستم مذکور اقدام کردند.

وی یکی از علت‌های استقبال نشدن پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن متقاضیان تماس گیرنده با سیستم ۱۸۱۸ را نداشتن رمز دوم کارت (شبکه شتاب) اعلام کرد و گفت: پرداخت غیرحضوری از طرق سیستم گویای ۱۸۱۸ تنها با داشتن رمز دوم کارت شبکه شتاب امکان‌پذیر است.

آزادی افزود: در این سرویس مشترک با وارد کردن شماره تلفن، شماره کارت و رمز دوم کارت خود در یک دقیقه می‌تواند هزینه قبضش را پرداخت کرده و شماره رهگیری دریافت کند.

وی ادامه داد: شناسه قبض و شناسه پرداخت هر قبض به صورت خودکار توسط مخابرات برای بانک صادرات ارسال می‌شود و نیاز به قبض تلفن نیست.

او خاطر نشان کرد: در راستای کاهش تردد شهروندان و اعتماد هرچه بیشتر آنان به پرداخت غیرحضوری از طریق سیستم ۱۸۱۸ با هماهنگی بانک و شرکت مخابرات استان تهران طی ۲ ماه آینده سیستم پرداخت ۱۸۱۸ به روز می‌شود و بانک پرداخت بدهی مشترک را بلافاصله به مخابرات اعلام کرده تا سیستم مذکور بتواند به مشترک اعلام وصول کند.

آزادی درخصوص راه‌اندازی سیستم ۱۸۱۸ در شهرستان کرج گفت: با خرید تجهیزات و برطرف شدن مشکلات فنی ظر ف ۳ ماه آینده این سیستم در شهرستان کرج راه‌اندازی می‌شود.