به گفته یک کارشناس ارتباطات، برای ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده دانش‌آموزان از تلفن‌همراه، دو وزارتخانه ارتباطات و آموزش ‌و ‌پرورش کوتاهی کرده‌اند.

محسن نیکوخرد در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: چنانچه استفاده دانش‌آموزان از تلفن‌همراه، در مدارس همراه با فرهنگ‌سازی مناسب باشد، هیچ‌گونه نگرانی در زمینه استفاده این قشر جامعه از این وسیله ارتباطی وجود نخواهد داشت.وی با تاکید بر اینکه به منظور استفاده صحیح هر پدیده نوینی که وارد جامعه می‌ شود، باید فرهنگ آن نیز در جامعه ترویج شود، افزود: متاسفانه واردکنندگان پدیده‌های نوین صرفا به دنبال مصالح اقتصادی خود بوده و از آثار سوء فرهنگی و تبعات آن غافل هستند.نیکوخرد تصریح کرد: در عین حال چنانچه استفاده از تلفن‌همراه در مدارس، با آموزش و فرهنگ مطابقت نداشته باشد، آثار سوء این وسیله ارتباطی بر نتایج مثبت آن غلبه می‌کند.به گفته وی، استفاده از موبایل بدون فرهنگ‌سازی باعث عدم تمرکز و تداخل در آموزش دانش‌آموزان می‌شود.

همچنان تنها برند را تبلیغ می‌کنیم

از زمان مشخص شدن برند اپراتور اول تلفن همراه، تلاش کردیم تا نام برند «همراه اول» را در میان مشترکان خود رواج دهیم و تاکنون نیز همین روند را در پیش گرفته‌ایم.محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با «سیتنا»، اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار، پس از مشخص شدن برند اپراتور اول تلفن همراه، تلاش کرد برند جدید و نام تجاری «همراه اول» را در میان مردم گسترش دهد. عطوفی، در مورد تبلیغ عنوان برند همراه اول گفت: در فضای غیر انحصاری، مشترکان باید بدانند که چه خدماتی را می‌توانند از اپراتور خود دریافت کنند تا بتوانند در مقابل سایر اپراتورهای موجود، خدمات را مقایسه و اپراتور بهتر را انتخاب کنند. معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر تصمیم به تغییر شکل تبلیغات اتخاذ شده یا خیر، خاطرنشان کرد: فعلا همین روند ادامه خواهد داشت؛ اما با خصوصی شدن در فضای رقابتی شکل تبلیغات نیز تغییر می‌یابد. این درحالی است که همراه اول بزرگ‌ترین اپراتور دولتی کشور بوده و در حال حاضر بالغ بر ۲۶میلیون مشترک دارد.

انتخاب مشاور مجری مزایده اپراتور سوم تا پایان ماه جاری

پیشنهاد پروژه (RFP) اخذ مشاور مجری پروژه مزایده اپراتور سوم، هفته‌ گذشته نهایی شد و امیدواریم این مشاور تا پایان ماه جاری انتخاب شود.

سعید مهدیون، مجری برگزاری مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه، با بیان این مطلب اظهار کرد: هفته‌ گذشته و پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، پیشنهاد پروژه (RFP) انتخاب مشاور مجری مزایده اپراتور سوم نهایی و به مجری اعلام شد.

وی افزود: بر اساس این RFP، بازاریابی و تشویق سرمایه‌گذاران برای شرکت در مزایده و همچنین همکاری در ارزیابی و تعیین صلاحیت شرکت‌کنندگان در مزایده، از جمله وظایف مشاور برگزیده خواهد بود. مجری برگزاری مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه با بیان این مطلب که مشاور مذکور خارجی خواهد بود، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر مقرر شده است که مشاور برگزیده، حتما یک همکار ایرانی نیز داشته باشد.

مهدیون تصریح کرد: متقاضیان دو هفته فرصت دارند تا پیشنهادها و برنامه‌های خود را به منظور انجام وظایفی که برای مشاور در نظر گرفته شده است، به مجری ارائه دهند. وی در خصوص زمان اعلام فراخوان عمومی مزایده این پروژه نیز اظهار کرد: بررسی اسناد مزایده مراحل پایانی خود را طی می‌کند و پس از نهایی شدن انتخاب مشاور برگزاری مزایده در پایان ماه جاری، اسناد این مزایده نیز منتشر خواهد شد.