تک‌کاره‌ها هنوز پرقدرت هستند

بازار دیجیتال -قیمت انواع اسکنر طی دو ماه گذشته در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

طبق اعلام فعالان بازار این ثبات قیمت به دلیل تعادل در عرضه و تقاضای این کالا صورت گرفته است.

به گفته فروشندگان، عرضه دستگاه‌های چندکاره به بازار که طی سال‌های اخیر استفاده از آنها رواج زیادی یافته است، بازار خرید و فروش انواع دستگاه‌های تک کاره چاپگر، اسکنر و فاکس را به رکود کشیده است.

البته این عقیده برخی از فروشندگان بازار است. گروه دیگری از فروشندگان معتقدند، این ادعا حداقل در مورد اسکنر صحت ندارد؛ چرا که در صورت صحت این ادعا تولیدکنندگان اسکنر اقدام به تولید و عرضه مدل‌های جدید به بازار نمی‌کردند.

سرابی یک فروشنده در خیابان ایرانشهر در این زمینه می‌گوید: دستگاه‌های چندکاره قابلیت استفاده بلندمدت را نداشته و نمی‌توان کارآیی که از یک دستگاه تک‌کاره انتظار داریم، از دستگاه‌های چندکاره نیز انتظار داشته باشیم.

به عقیده وی دستگاه‌های چند کاره بیشتر برای شرکت‌های کوچک که حجم کار آنها کم است مناسب هستند.

نمایندگی‌های فروش نیز از ثبات قیمت‌ها در بازار طی دو تا سه ماه گذشته خبر دادند.مادیران، نمایندگی فروش اسکنرهای اپسون و پلاستک نیز ضمن تکذیب ادعای فروشندگان در مورد رکود در بازار اسکنر می‌گوید: مادیران طی چند ماه اخیر مدل جدیدی چون V۳۵۰ را به بازار عرضه کرده است که از فروش بالایی نیز برخوردارند.

کانولا نیز مدل DR-۱۲۱۰C را از اسکنرهای حرفه‌ای این برند معرفی کرد که با قیمت ۴۷۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام این نمایندگی نمی‌توان کارآیی این دستگاه را با دستگاه‌های چندکاره مقایسه کرد، پس دستگاه‌های چندکاره تاثیر چندانی بر روند خرید و فروش اسکنرهای تک کاره به ویژه انواع حرفه‌ای این کالا ندارند.