اولین فضانورد زن ایرانی گفت: شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه ICT با به کارگیری راهکارهای مناسب می‌توانند محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند تا جایی که ایران به اولین کشور منطقه در زمینه فن‌آوری اطلاعات تبدیل شود.

به گزارش مهر، انوشه انصاری در اولین کنفرانس مدیریت و راهبری فن‌آوری اطلاعات که از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی می‌کرد، ضمن اشاره به اهمیت تکنولوژی ارتباطات و لزوم به کارگیری آن در کشورهای در حال توسعه به خصوص ایران گفت: ما هم‌اکنون در عصر تکنولوژی هستیم و می‌توانیم به کمک تکنولوژی نسل بشر را از بین برده یا آن را بسازیم. انصاری خاطرنشان کرد: ویژگی اصلی تکنولوژی دسترسی سریع به منابع گسترده اطلاعات است که به وسیله آن اطلاعات بدون وقفه در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: به کمک اینترنت و فن‌آوری اطلاعات زمان و فاصله مکانی و مرزها به خصوص مرزهای زبانی اهمیت خود را از دست می‌دهد و به عبارتی همه شهروند مجازی به حساب می‌آیند. اولین فضانورد زن ایرانی با اشاره به کاربرد فن‌آوری اطلاعات در ایران گفت: کسب و کار در حوزه تلفن همراه در ایران پیشرفت شایانی کرده است و این نشان می‌دهد که در این حوزه پتانسیل بالایی در ایران وجود دارد.

انصاری افزود: طبق آمار تا سال ۲۰۰۶ در ایران ۱۸‌میلیون کاربر اینترنت وجود داشت با وجودی که این عدد به نسبت برخی کشورها عدد خوبی است، اما نشان‌دهنده کمبود ما در برابر کشورهای پیشرفته است. وی تاکید کرد: به کارگیری فن‌آوری OPEN SOURCE یا متن‌های باز نیز باید در کشور مورد توجه قرار گیرد. در این فضا اشخاص خیلی سریعتر می‌توانند اختراعات و دانش خود را در کشور به روز کنند.