تعرفه‌های مکالمات تلفن همراه در اروپا کاهش می‌یابد

به دنبال نارضایتی مشترکان تلفن همراه در اتحادیه اروپا کمیسیون ارتباطی این اتحادیه برنامه خود برای کاهش ۷۰‌درصدی هزینه‌های مکالمات را اعلام کرد.

این کمسیون اعلام کرد که اپراتورهای تلفن همراه اروپایی باید تا سه سال آینده هزینه‌های تلفن همراه خود را تا ۷۰‌درصد کاهش دهند و برای انجام این کار نیز بهترین راه استفاده از شبکه‌های یکدیگر است.

دیده‌بان کمسیون ارتباطی اتحادیه اروپا در این باره گفت: اپراتورهای تلفن همراه اروپایی قیمت‌های سرسام‌آوری دارند و در بعضی از کشورها مانند پرتغال تعرفه‌های تماس از ۲ سنت به ۱۸ سنت در طول سه ماه افزایش داشته و این افزایش‌ها موجب نارضایتی کاربران تلفن همراه شده است. کمسیون ارتباطی اتحادیه اروپا این برنامه را برنامه‌ای جدی و لازم‌الاجرا دانسته و از اپراتورها خواسته است تا برای عملی شدن آن همکاری کنند.

چندی پیش اپراتورهای تلفن همراه اروپایی برای تامین هزینه‌های خود تصمیم گرفته بودند که از تماس‌های دریافتی مشترکان نیز هزینه دریافت کنند که این موضوع هم اعتراض مشترکان را برانگیخته بود؛ اما اکنون با وجود اعلامیه جدید اتحادیه اروپا این تصمیم اپراتورها نیز با مشکل مواجه خواهد شد.