مسوول دبیرخانه‌ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از بررسی و انجام اصلاحات لازم نظر کارشناسان اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات در رابطه با اپراتور سوم تلفن همراه در جلسه‌ آتی کمیسیون خبر داد.

حسین نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی کلیات مصوب شده‌ بحث اپراتور سوم تلفن همراه و نظراتی که کارشناسان اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات چندی پیش پیرامون این بحث ارائه داده بودند، در جلسه‌ روز یکشنبه، نهم تیرماه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.

وی گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه به بررسی این نظرات پرداخته و اگر نیاز به اصلاحاتی بود، انجام می‌دهند و موارد مورد نیاز در صورت صلاحدید اصلاح خواهد شد. نوری یاد آور شد: بعد از این جلسه و در صورتی که موارد ارائه شده نیازمند اصلاح نباشد، برای گذراندن مراحل بعدی ارائه خواهد شد.

مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی، فعالیت‌مغزی را کاهش می دهد

یک عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استفاده از تلفن‌همراه در هنگام رانندگی موجب کاهش فعالیت‌‏مغزی و از بین رفتن تمرکز راننده می‌‏شود. بهمن نیک‌نژاد در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که صحبت کردن با تلفن‌همراه هنگام رانندگی خطر تصادف را چهار برابر افزایش می‌دهد.

وی با بیان این که خطرات مکالمه با تلفن در حین رانندگی بسیار بیشتر از صحبت کردن با سرنشین است، گفت: رانندگان هنگام صحبت با سایر سرنشینان خودرو به علائم رانندگی توجه دارند و می‌توانند صحبت کردن را متوقف کنند ولی این مساله در خصوص مکالمه با تلفن‌همراه صادق نیست.

وی درباره استفاده از لوازم جانبی برای مکالمه با تلفن‌همراه در هنگام رانندگی گفت: استفاده از هندزفری برای مکالمه با تلفن‌همراه نیز خطرناک بوده و می‌تواند موجب بروز حوادث ناگوار شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: پرداختن به دوعمل دیدن و گوش دادن به صورت همزمان امری بسیار مشکل است و امکان تصادف را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این که حرف زدن با تلفن‌همراه و گوش دادن به آن هر دو به یک اندازه خطرناکند، ادامه داد: رانندگان نمی‌توانند هنگام صحبت کردن یا گوش کردن به تلفن‌همراه سرعت و فاصله خود را با خودروی جلویی ثابت نگه دارند و مسیر حرکت خود را کنترل کنند.

کاهش تعرفه‌های ایرنسل در تابستان

پنج طرح تعرفه تشویقی رنگی قرمز، آبی، طلایی، طلایی یک ستاره و دو ستاره ایرانسل از ۸ تیر ماه در قالب جشنواره تابستان ۸۷ ارائه خواهد شد.

بر این اساس با انتخاب و فعال‌سازی هر یک از طرح‌های تعرفه رنگی، علاوه‌بر کاهش نرخ مکالمه و پیام کوتاه، زمان‌های رایگان برای مکالمات داخل شبکه و بهای تخفیفی برای سرویس GPRS ارائه می‌شود و مشترکین ایرانسل می‌توانند با در نظر گرفتن میزان مصرف خود، مناسب‌ترین طرح تعرفه را انتخاب و هزینه تلفن همراه خود را تا حد چشمگیری کاهش دهند.

براساس این گزارش، با فعال‌سازی هر یک از طرح‌های تعرفه تشویقی رنگی، هزینه ای که مشترکین هر ماه برای پیام کوتاه می‌پردازند، حداقل نصف می‌شود و بسته به طرح انتخابی، زمان و مقصد تماس در هزینه‌های تلفن همراه تا ۹۸‌درصد تخفیف محاسبه خواهد شد. همچنین هر هفته از ۱۲ شب پنج‌شنبه تا ۶ صبح روز جمعه مکالمه با دیگر خطوط ایرانسل کاملا رایگان است و هزینه تبادل هر پیام کوتاه در این ساعات تنها یک ریال محاسبه می‌شود.