پس از حمله هکرها به تنها ارائه‌کننده خدمات اینترنتی جزایر مارشال، ارتباطات ایمیل در این کشور واقع در غرب اقیانوسیه فلج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، هکرها در این حمله که اوایل روز سه‌شنبه آغاز شد، با استفاده از رایانه‌های آلوده به ویروس، سیل هرزنامه را روانه رایانه‌های ارائه‌کننده اینترنتی جزایر مارشال کرده و توقف ترافیک ایمیل در این کشور را موجب شدند.

پس از ۱۸ ساعت از آغاز حمله نخست هکرها، سرویس ایمیل‌های دریافتی تنها ارائه‌‌کننده اینترنت انحصاری این کشور هنوز به وضع مجدد برنگشته است.

به گفته سخنگوی سازمان مخابرات ملی جزایر مارشال (NTA)، این سازمان به طور ناگهانی با هجوم چهار برابری ایمیل‌های دریافتی مواجه شده که به عنوان حمله از سوی رایانه‌های آلوده معروف به زامبی توصیف می‌شود.

در حالی که مشترکان این ISP می‌توانند از طریق سیستم محلی به یکدیگر ایمیل ارسال کنند، در واقع هیچ ایمیل غیر این ISP از روز دوشنبه دریافت نشده است که شرکت‌های محلی، بانک‌ها و ادارات دولتی را دچار مشکل کرده است.

به گفته مقامات محلی، گمان می‌رود این نخستین حمله اینترنتی باشد که با تنها ارائه‌کننده سرویس اینترنتی این کشور انجام گرفته است.