رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار از اعلام ۷۰۰ پیشنهاد خرید شماره‌های رند و مرتب در نهمین دوره مزایده شماره‌های رند همراه اول خبر داد. ابوالفضل علیشاهی، در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه برگزاری نهمین دوره مزایده شماره رند در حال انجام است، اظهار داشت: در این دوره از مزایده که دو‌هزار شماره رند دائمی همراه اول با کدهای یک تا هشت عرضه شده، اکثر شماره‌ها با قیمت‌های پایه متوسط بوده و خیلی گران نیست.

وی با بیان اینکه صورتجلسه این دوره مزایده به زودی تنظیم خواهد شد و برندگان آن نیز مشخص می‌شوند، یادآور شد: اکثر شماره‌های بسیار رند همراه اول که قیمت‌های بالایی نیز داشته است، در دوره‌های گذشته این نوع مزایده به فروش رفته است.

به گفته مهندس علیشاهی در مزایده شماره‌های رند، هر شماره با یک قیمت پایه متفاوت، عرضه می شود و بیشتر متقاضیان شماره‌های رند همراه اول را نیز افراد حقیقی تشکیل می دهند.

از میان ۱۶‌هزار شماره رند و مرتب سیم‌کارت دائمی اپراتور اول که تاکنون به مزایده گذاشته شده حدود ۵‌هزار شماره فروخته شده است؛ چرا که در هر دوره از مزایده فقط حدود ۳۰‌درصد از شماره‌ها متقاضی داشته است و بقیه شماره‌ها یا پیشنهادی نداشته‌اند یا قیمت آنها کمتر از قیمت پایه پیشنهاد شده بوده است.

با رفع مشکلات بانکی خرید‌های اینترنتی افزایش یافت

به موازات رفع مشکلات بانکی رخ داده در خرید‌های اینترنتی که از طریق سایت شرکت ارتباطات سیار صورت می‌گرفت، این خریدها با افزایش مواجه ‌شد

محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، در خصوص مشکلات پیش آمده در خرید‌های اینترنتی مشتریان به هنگام استفاده از سایت شرکت ارتباطات سیار گفت: در مدت زمانی که کارت‌های نقدی بانک پارسیان غیر فعال شده بود وقفه‌ای در خرید اینترنتی مشتریانی که مشترک این بانک بودند به وجود آمد .

وی این مشکلات را بر خرید اینترنتی سیم‌کارت‌های همراه اول موثر دانست و افزود: از سوی دیگر مشکلاتی که در سیستم خرید اینترنتی بانک ملت به وجود آمده بود، تاثیرات منفی بر خرید اینترنتی سیم‌کارت‌های همراه اول گذاشت.

معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار با بیان این مطلب که با طرف شدن مشکلات به وجود آمده خرید‌های بیشتری انجام شد؛ تصریح کرد: چهار بانک کشور در خرید‌های اینترنتی سیم‌کارت‌ها مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: در این میان بیشترین متقاضیان با کارت‌های بانک ملت و پارسیان اقدام به ثبت‌نام اینترنتی می‌کنند.

Sms می‌تواند در افزایش ارتباط آموزشی با دیگران موثر باشد

هوشیاری‌فر، صاحب نظر در عرصه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: از توسعه شبکه‌های مخابراتی می‌توان در راستای گسترش آموزش الکترونیکی بهره برد.

وی گفت: گسترش روزافزون فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروز با هدف برداشتن فاصله‌ها و مرزها کاهش زمان و سهولت در انجام امور می‌تواند در پیشرفت آموزش الکترونیکی موثر باشد.

این پژوهشگر خاطر نشان کرد: در این راستا از سرویس‌های ارزش افزوده همچون پیام کوتاه تلفن‌همراه می‌توان برای ارتقای سطح آموزشی بهره می‌برد.