معاون دفتر امور زیربنایی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور گفت: پیش نویس آیین‌نامه ارائه خدمات SMS و MMS به زودی به اپراتورهای کشور اعلام خواهد شد.

بهنام ولی زاده در گفت‌وگو با مهر گفت: پیش نویس آیین‌نامه ارائه خدمات SMS و MMS توسط دفتر امور زیر بنایی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور تدوین شده که در این آیین‌نامه حدود و حریم مشترکان و تقاضاهای آنها در زمینه ارائه خدمات پیام کوتاه و MMS مشخص شده است. این آیین‌نامه بعد از بررسی سلیمانی وزیر ارتباطات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است که با بررسی کمیسیون تنظیم مقررات به زودی به اپراتورهای کشور اعلام خواهد شد.

وی در مورد آیین‌نامه دیتا سنترها اضافه کرد: در سال گذشته ‌آیین‌نامه جدید تاسیس و بهره برداری IDC ها (دیتا سنترها) در جهت گسترش و توسعه‌این حوزه تدوین شد که هنوز هم جهت بررسی و مطالعه نزد وزیر ارتباطات است. معاون دفتر امور زیر بنایی شورای عالی IT افزود: تدوین پیش نویس لایحه SPAM و پیام‌های ناخواسته و لایحه جرایم رایانه‌ای با همکاری معاونت حقوقی وزارت دادگستری کشور به پایان رسیده که‌این آیین‌نامه هم به زودی ابلاغ خواهد شد.