ممکن است یاهو در نتیجه‌ جدیدترین اقدامات حقوقی سهامداران ناراضی، مجبور شود از پاسخ رد به پیشنهاد خرید از سوی مایکروسافت در دادگاه دفاع کند که پیامد زورآزمایی این شرکت اینترنتی با کارل آیکان، سهامدار مخالف، در نشست سالانه‌ سهامداران این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش «ایسنا»، اگر قاضی دادگاه دلاویر تقاضای وکلای سهامداران یاهو را مورد موافقت قرار دهد، این درام حقوقی ماه آینده برای یاهو رخ خواهد داد.

سهامداران ناراضی به دنبال لغو طرح بازخرید نیرویی هستند که هیات مدیره‌ یاهو مدت کوتاهی پس از اعلام پیشنهاد ‌٦/٤٤‌میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید این شرکت اینترنتی مورد تصویب قرار دادند. وکلای سهامداران یاهو در درخواستی که به دادگاه ارائه کرده‌اند، مشخص شدن قانونی بودن طرح بازخرید را در دادگاهی پیش از اول ماه اوت که تاریخ نشست سالانه‌ سهامداران یاهو و زورآزمایی هیات مدیره‌ فعلی یاهو در برابر کارل آیکان‌میلیاردر و هشت نفر کاندیدای منتخب وی است، خواستار شدند. یاهو هنوز اظهارنظری در این زمینه نکرده است، اما کارشناسان حقوقی پیش‌بینی می‌کنند آیکان امیدوار است در صورتی که بتواند کنترل هیات مدیره یاهو را به دست بیاورد فروش یاهو به مایکروسافت را ترتیب دهد، اما طرح بازخرید به عنوان یک مانع بالقوه باقی خواهد ماند زیرا هیات مدیره فعلی یاهو تمهیدی را در آن لحاظ کرده‌اند که مانع لغو این طرح قبل از ماه اوت سال ‌٢٠١٠ می‌شود.