دوربین جیبی با امکان فیلمبرداری در دو وضوح

بازار دیجیتال- یک دوربین فیلمبرداری جیبی به بازار معرفی شده است. این دوربین را شرکت Aiptek و با مدل Z۵۰۰ به بازار معرفی کرده است.Z۵۰۰ یک دوربین فیلمبرداری جیبی، اما مبتنی بر تکنولوژی FullHD است.به این ترتیب کاربران امکان فیلمبرداری با دو وضوح تصویر و دو سرعت را با این دوربین دارند.Z۵۰۰ قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۴۴۰پیکسل و سرعت ۳۰فریم در هر ثانیه یا با وضوح ۷۲۰پیکسل و سرعت ۶۰فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و با کارت‌های حافظه SDHC سازگار است.به این ترتیب این دوربین فیلمبرداری قابلیت ذخیره ۲ساعت فیلم با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل را روی کارت حافظه ۸گیگابایتی یا ۸ساعت فیلم روی کارت حافظه ۳۲گیگابایتی را دارد.

فیلم‌های گرفته شده با این دوربین با فرمت H.۲۶۴ ذخیره می‌شوند.

این دوربین فیلمبرداری قابلیت زوم اپتیکال تا ۳برابر را داشته و مجهز به امکان زوم خودکار، کاهش قرمزی چشم و عکسبرداری با وضوح تصویر ۸مگاپیکسل هم هست.نمایشگر این دوربین هم از نوع LCD چرخشی با اندازه ۴/۲اینچ است.

شرکت Aiptek اعلام کرده است که این دوربین فیلمبرداری جیبی را به زودی در ماه جولای و با قیمت ۹۹/۲۴۹دلار به بازار عرضه خواهد کرد.