تقویت‌کننده تلفن‌همراه در ساختمان‌ها و مراکز اداری طراحی شد

برای اولین بار در کشور تقویت‌کننده تلفن‌همراه در ساختمان‌ها و مراکز اداری و تجاری بزرگ با استفاده از توان داخلی طراحی و اجرا شد.

به گزارش فارس، این دستگاه در کشور با استفاده از دانش نیروهای ایرانی و با یک سوم بهای دستگاه مشابه خارجی طراحی و اجرا شده است.

در همین رابطه احسان میوه‌چی، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک افراتاب اولین طراح و اجراکننده تقویت‌کننده تلفن‌همراه در کشور به فارس گفت: این دستگاه در مکان‌هایی که امواج فرستنده زمینی تلفن‌همراه (BTS) ضعیف است، مانند کارخانه‌ها، تونل‌ها، زیرزمین ساختمان‌ها و سایر مناطقی که در محدوده ضعف سیگنال قرار گرفته‌اند، کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: افراتاب از ۱۲ سال پیش بر روی سیستم‌های تلفن همراه به ویژه GSM فعالیت کرد و محصولات متنوعی از جمله تقویت‌کننده تلفن همراه را طراحی کرده است.

میوه‌چی گفت: برخلاف تصور عموم با گذشت عمر یک اپراتور پوشش شبکه‌ای آن، رو به افول می‌گذارد و در برخی مواقع با تداخل فرکانس‌ها و سیگنال‌ها مواجه می‌شویم.

این امر به این دلیل است که با افزایش تراکم مکالمات اپراتورها مجبور به ایجاد ایستگاه‌های بیشتر می‌شوند؛ بنابراین مجبور به کاهش سطح سیگنال این ایستگاه‌ها می‌شوند، در نتیجه نفوذ‌پذیری سیگنال در ساختمان‌ها کاهش می‌یابد و پوشش سیگنال به مرور زمان موضعی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در حوزه تلفن‌همراه نصب تقویت‌کننده تلفن‌همراه در ساختمان‌ها امری ضروری است، افزود: به دلیل نصب آنتن‌های BTS در سطح زمینی، ساختمان‌های بلند‌ مرتبه در آنتن‌دهی دچار مشکل می‌شوند.

جلال زینتی مدیر بخش رادیویی افراتاب نیز در همین رابطه به فارس گفت: نصب تقویت‌کننده تلفن‌همراه در برج تهران، یکی از بزرگترین پروژه‌ها در کشور و حتی خاورمیانه به شمار می‌رود و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

وی گفت: این شرکت اکنون نصب تقویت‌‌کننده تلفن‌همراه در مترو برای اپراتورهای کشور را انجام می‌دهد.

زینتی افزود: تقویت‌کننده تلفن‌همراه می‌تواند در ساختمان‌های اداری و تجاری و سایر نقاط کشور نصب شود ضمن اینکه بهای این تقویت کننده یک‌سوم مشابه خارجی است.

وی اظهار داشت: این تقویت‌کننده در باند فرکانس ۹۰۰ و ۱۸۰۰ قابلیت اجرایی دارد و مشتریان خانگی و تجاری می‌توانند با صرف هزینه‌ای اقدام به نصب این دستگاه کنند.

شاهین شاهین‌فر، مدیر بازاریابی محصولات مخابراتی و الکترونیکی افراتاب نیز به فارس گفت: با توجه به انجام موفقیت‌آمیز نصب تقویت‌‌کننده موبایل در برج تهران، این شرکت با همکاری یک شرکت خارجی قصد حضور و انجام پروژه‌ها در سایر کشورها به ویژه حاشیه خلیج‌فارس را دارد.

وی افزود: عملیات طراحی و دانش فنی اجرای این تقویت‌کننده کاملا ایرانی است.