بازار دیجیتال- دومین همایش تخصصی اتوماسیون فایلر روز سه‌شنبه به منظور معرفی در نگارش جدید از نرم‌افزار فایلر پرو به نام‌های فایلر پلاس و میرو فایلر در سالن بین‌المللی همایش رایزن برگزار شد.

در ابتدای همایش اسکویی لر،‌ مدیرعامل شرکت مهندسی ایران رایانه ضمن ارائه تاریخچه‌ای از آغاز فعالیت شرکت ایران رایانه و طراحی و تولید نرم‌افزار فایلرپرو گفت: در سال ۷۱ کار طراحی و تولید نرم‌افزار فایلر آغاز شد و تا به امروز در جهت تکمیل این نرم‌افزار پیش رفته‌ایم و درحال حاضر دو نگارش تکامل یافته از فایلر به نام‌های میرو فایلر و فایلر پلاس ارائه می‌شود.

در ادامه این همایش، گزارشی از تاثیرات استفاده از نرم‌افزار فایلر پرو در سیستم اتوماسیون اداره کل شیلات ایران توسط مهندس مهدی لطیفی، مشاور مدیریت اسناد ایران رایانه ارائه شد. بر اساس این گزارش با به‌کارگیری نرم‌افزار فایلر پرو در شیلات حجم انبوهی از اسناد و نامه‌های این سازمان از جمله ۳۱هزار و ۱۸۲ نامه در سال ۸۵، ۴۲هزار نامه در سال ۸۶، ۲۱ بایگانی سنتی با صدها زونکن به واسطه نرم‌افزار فایلر به اسناد و نامه‌های الکترونیکی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش شیلات هرمزگان، استفاده از نرم‌افزار فایلر پرو موجب کاهش هزینه‌های خرید جوهر و کاغذ فکس، چاپ فرم‌های اداری، کاهش کپی‌نامه‌ها و هزینه خرید جوهر و سرویس و نگهداری دستگاه‌های کپی،‌ کاهش هزینه خرید کاغذ، افزایش راندمان نیروی انسانی و افزایش سرعت انجام کار شده است.