کمیسیون سخت‌افزار باید محل تجمع و همفکری کلیه شرکت‌های سخت‌افزاری در کشور مانند تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و به طور کلی همه فعالان صنف در این حوزه باشد، بر این اساس حضور نمایندگانی از همه گروه‌ها در کمیسیون ضروری به نظر می‌رسد. علیرضا خمسه، دبیر کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان این مطلب گفت: اکثر شرکت‌های بزرگ و مطرح حوزه سخت‌افزار عضو این کمیسیون هستند؛ بنابراین به منظور پیگیری مصوبات کمیسیون و تعامل مناسب‌تر آن با دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های شرکت‌های سخت‌افزاری ضروری به نظر می‌رسید که یک نفر به عنوان دبیر کمیسیون مسوول انجام این هماهنگی باشد.

وی افزود: آشنا بودن با فعالیت‌های حوزه سخت‌افزار، داشتن چهره شناخته شده، داشتن قابلیت مناسب در ارتباط با سازمان‌های دولتی و شرکت‌های عضو، همچنین داشتن مقبولیت مناسب در میان شرکت‌ها و عضویت در کمیسیون از فاکتورهای موثر در انتخاب دبیر برای کمیسیون بود که پس از طرح این موضوع در کمیسیون سخت‌افزار، به پیشنهاد دوستان، این مسوولیت به من واگذار شد.

خمسه با اشاره به برنامه‌های خود در کمیسیون سخت‌افزار گفت: از آنجا که دبیر کمیسیون متولی پیگیری و به نتیجه رساندن نتایج مصوبات است، بنده نیز با توجه به حضور دو ساله‌ام در کمیسیون و اطلاع تقریبا دقیق از نظرات شرکت‌های سخت‌افزاری، موضوعات مهم را در یکی از جلسات کمیسیون در سه سرفصل ارائه کردم که مورد قبول اکثریت اعضا قرار گرفت. او ادامه داد: نکته مهم در این خصوص این است که کمیسیون باید به مسایل و موضوعاتی بپردازد که مبتلابه اکثر شرکت‌های سخت‌افزاری است و به همین دلیل این قبیل موضوعات در اولویت کاری کمیسیون قرار خواهند داشت.

وی ادامه داد: موضوع شفاف‌سازی مناقصه‌های آی‌تی کشور یکی از موضوعات مورد توجه صنف است و این موضوع به طور مستقیم با کسب و کار شرکت‌ها در ارتباط است و همچنین می‌تواند فواید غیرمستقیم برای مصرف‌کنندگان هم داشته باشد. بنابراین این موضوع به عنوان اولین دستور کار کمیسیون مدنظر قرار خواهد گرفت. دبیر کمیسیون سخت‌افزار گفت: از این رو تصمیم داریم فراخوانی به منظور برگزاری نشستی با حضور شرکت های رایانه‌ای اعلام کنیم تا بدین ترتیب در آن نشست مشکلات و نقطه نظرات را جمع‌آوری کرده و سپس با تعامل با دستگاه‌های دولتی مرتبط به نتایج مثبتی دست یابیم. خمسه تاریخ این فراخوان را هفته سوم خرداد ماه اعلام کرد و گفت: کمیسیون سخت‌افزار باید جایگاه کلیه شرکت‌های بزرگ و کلید گروه‌های ذی‌نفع باشد.