یک منبع مطلع از پیگیری گزارش سازمان بازرسی کل کشور درخصوص گران بودن تعرفه پیامک از طریق دیوان عدالت اداری خبر داد. وی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال ۸۶ که مربوط به افزایش نرخ پیامک لاتین و کاهش تعرفه پیامک فارسی بود، به موبنا گفت: اگرچه سازمان بازرسی کل کشور از کاهش تعرفه پیامک فارسی استقبال می‌کند، اما از آنجایی که افزایش تعرفه پیامک لاتین مسیر قانونی خود را طی نکرده، این مرجع اقدامات قانونی خود را در این خصوص انجام خواهد داد.

وی با اشاره به ماده ۳ قانون برنامه چهارم توسعه که هر گونه افزایش قیمت در خدمات عمومی کشور را منوط به ارائه لایحه دولت به مجلس شورای اسلامی تا شهریور هر سال کرده است، ادامه داد: پیام کوتاه جزو ارتباطات تلفنی محسوب شده و از جمله خدمات عمومی است و تغییر تعرفه آن نیازمند طی مسیر قانونی است.

این منبع مطلع نزدیک به سازمان بازرسی کل کشور، تصریح کرد که این مرجع قانونی، از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر مساله خواهد بود.

به گفته وی گزارش شهریورماه سازمان بازرسی کل کشور مبنی‌بر ناعادلانه بودن نرخ پیامک همچنان پابرجاست. پیش از این نیز نمایندگان مجلس مخالفت خود را با افزایش تعرفه پیامک اعلام کردند.

آغاز ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌‌های ۱۵۰‌هزار تومانی

ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی همراه اول از روز گذشته و از طریق اینترنت، به صورت نامحدود آغاز شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.MCI.IR ‎‎ فرم ثبت نام را تکمیل کنند. پرداخت وجه از طریق کارت‌های اعتباری عضو شبکه شتاب صورت می‌گیرد که پس از ثبت‌نام و پرداخت وجه، امکان استرداد وجود ندارد. قیمت هر فقره سیم‌کارت‌ دائمی جدید یک میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال است که شامل یک میلیون و۲۰۰‌هزار ریال هزینه اشتراک و مابقی مالیات محسوب می‌شود.

ارائه GPRS همراه اول درشهریور

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: به دلیل تاخیر در ارسال تجهیزات ارائه سرویس GPRS در سال گذشته محقق نشد ولی با ورود این تجهیزات به شبکه همراه اول و هماهنگی‌های لازم در شهریور ماه شاهد برقراری این سرویس در کل کشور هستیم.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با مهر در زمینه به درازا کشیده شدن مدت انتظار ارائه GPRS همراه اول گفت: سال گذشته جهت ارائه GPRS همراه اول و انتخاب پیمانکار قرار شد مناقصه‌ای برگزار شود، ولی به دلیل وجود برخی نواقص، مناقصه انتخاب پیمانکار مجددا انجام شد و در دی ماه ۸۶ برنده این مناقصه مشخص شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار خاطرنشان کرد: این پیمانکار موظف بود تا سال گذشته و تا عید سال‌جاری GPRS همراه اول را برقرار کند، ولی این امر به دلیل تاخیر در ارسال تجهیزات این سرویس به سایت‌های شبکه محقق نشد، ولی اعلام کرده‌اند که تا پایان خرداد ماه این تجهیزات وارد شبکه شده و هماهنگی‌های لازم هم انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات در زمینه برقراری سرویس GPRS همراه اول تا شهریور ماه جاری افزود: ما درصدد هستیم که طبق وعده دکتر سلیمانی این سرویس را در شهریور ماه جاری راه‌اندازی کنیم.