سایتی برای دوستداران حیوانات

اگر شما از آن دسته افراد هستید که به حیوانات علاقه خاصی دارید و مایل هستید درباره حیوانات دوست داشتنی اطلاعات دقیقی به دست آورید، سایت www.heyvanat.com را به شما معرفی می‌کنیم. این سایت بسیار زیبا و در عین حال ساده طراحی شده است.

عناوین موجود در سایت به صورت نواری عمودی در سمت راست سایت دیده می‌شود که از میان آن می‌توان به معرفی حیواناتی نظیر اسب، گربه، مرغ عشق، ماهی،‌ هامستر، سگ، خرگوش، تالار حیوانات، لینک‌های برتر و... اشاره کرد. به عنوان مثال در معرفی گربه آمده است: گربه‌ عضو خانواده‌ گربه‌سانان‌ بوده‌ و حیوانی‌ گوشتخوار است.

از خصوصیات‌ گربه‌سانان‌ یکی‌ پوشش‌ راه‌راه‌ یا لکه‌ای‌ تیره‌ در زمینه‌ای‌ روشن‌تر بوده‌ که‌ این‌ لکه‌ها و خطوط از هم‌ جدا است. خصوصیت‌ دیگر داشتن‌ پوزه‌ کوتاه‌ و دندان‌هایی‌ است‌ که‌ برای‌ بریدن‌ و پاره‌کردن‌ تخصصی‌ شده‌اند. گربه‌ اهلی‌ با سگ‌ متفاوت‌ است‌. سگ‌ اجتماعی‌تر و با وفا بوده‌ ولی‌ گربه‌ منزوی‌ و خودخواه‌ می‌باشد. بیش‌ از ۱۰۰ نژاد شناخته‌ شده‌ گربه‌ وجود دارد؛ اگر چه‌ بیشتر گربه‌ها دورگه‌ هستند اما گربه‌ها را می‌توان‌ در ۲ گروه‌ کلی‌ موکوتاه‌ و موبلند تقسیم‌بندی‌ کرد. گربه‌ بالغ‌ ۳۰ دندان‌ دارد.

فک‌های‌ گربه‌ حرکت‌ جانبی‌ ندارند تا غذا آسیاب‌ شود، ضمنا دندا‌ن‌های‌ آسیا نیز دارای‌ سطح‌ آسیاب‌کردن‌ نیستند، در عوض‌ زبان‌ سوهان‌ مانند گربه‌ توانایی‌ جداکردن‌ گوشت‌ از استخوان‌ (ونیز تیمار کردن‌ بدن‌) را دارد. گربه‌ها به‌طور طبیعی‌ شبگرد هستند و در طول‌ روز بیشتر اوقات‌ را استراحت‌ می‌کنند. اینکه‌ گفته‌ می‌شود گربه‌ها در تاریکی‌ می‌بینند صحت‌ ندارد، ولی‌ در نور کم‌ قادر به‌ دیدن‌ می‌باشند.

بدن‌ گربه‌ها دارای‌ انعطاف‌ زیادی‌ است‌ و هنگام ‌دویدن‌ و تعقیب‌ شکار به‌ سرعت‌ به‌ حداکثر سرعت‌ خود می‌رسد، ولی‌ به‌ دلیل‌ داشتن‌ ریه‌های‌ کوچک‌ طاقت‌ زیادی‌ ندارد (برخلاف‌ سگ‌) و زود خسته‌ می‌شود و.....). از دیگر قسمت‌های جالب سایت قسمت گالری عکس است که در سمت چپ صفحه دیده می‌شود. با انتخاب این بخش پنجره‌ای پیش روی شما باز می‌شود که در آن عکس‌های دیدنی از انواع حیوانات وجود دارد.

پس اگر مایل هستید بیشتر در مورد حیوانات و نحوه نگهداری و بهداشت آنها بدانید، بد نیست به این سایت سری بزنید.