شرکت مالزیایی «تی ام اینترنشال» قصد دارد در مزایده اپراتوری سوم ایران شرکت کرده و مجوز اپراتوری تلفن همراه را در ایران به دست آورد. به گزارش موبنا، جمال‌الدین ابراهیم، مدیر اجرایی «تی‌ام اینترنشنال» در مصاحبه‌ای در کوالالامپور گفت: «تی‌ام» احتمالا در مزایده مجوز تلفن همراه در ایران شرکت خواهد کرد.

«تی‌ام اینترنشنال» هم اکنون ۴۹‌درصد سهم اپراتور «اسپادان» در اصفهان را در اختیار دارد. تی‌ام در ایران در این مزایده با رقبایی همچون «امارات تله کامیونیکیشن» و مگافون روسیه روبرو است.

«امارات تله کامیونیکیشن» پیشتر اعلام کرد که قصد دارد در مزایده اپراتور سوم ایران شرکت کند و مگافون نیز در ۱۲ ماه مه از تصمیم برای سرمایه‌گذاری ۶/۴‌میلیارد دلاری در ایران خبر داد..

جمال‌الدین گفت: اقتصاد ایران در حال رشد است و صنعت تلفن‌همراه این کشور برای رشد و شکوفایی پتانسیلی بسیار بالایی دارد.

شمار کاربران ایران بیش از ۳۹‌میلیون نفر و ضریب نفوذ تلفن‌همراه در این کشور بیش از ۵۰‌درصد اعلام شده است.

فروش کارت شارژ همراه اول به مراکز تلفن ثابت سپرده شد

مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار گفت: توزیع کارت شارژ سیم‌کارت اعتباری همراه اول به مراکز تلفن ثابت سپرده شد. علی حمیدی، اظهار داشت: برای واگذاری توزیع کارت شارژ سیم‌کارت اعتباری همراه اول با شرکت پست به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و در زمان حاضر واگذاری آن را به مراکز تلفن ثابت خواهیم سپرد.به گفته وی، فروش مستقیم کارت شارژ سیم‌کارت اعتباری همراه اول از هفته آینده در مراکز تلفن ثابت استان تهران آغاز و پس از آن به کل کشور گسترش خواهد یافت. حمیدی با تاکید بر اینکه شبکه ارائه خدمات همراه اول در حال گسترش است، افزود: به هیچ وجه خود را مقید به یک شبکه توزیع نخواهیم کرد.وی با اشاره به ارائه خدمات غیر تعرفه‌ای توسط دفاتر خدمات ارتباطی بخش‌خصوصی، یادآور شد: این دفاتر تا زمانی که با اداره کل تدارکاتی ارتباطات سیار قرارداد توزیع انبوه منعقد نکنند، شبکه توزیع مناسبی برای کارت شارژهای همراه اول محسوب نخواهند شد.چندی است که توزیع کارت شارژ سیم کارت‌های اعتباری در دفاتر پستی سراسر کشور با قیمت مصوب، به منظور ساماندهی و جلوگیری از بازار سیاه این کالا در دستور کار شرکت ارتباطات سیار قرار گرفته است.این در حالی است که رییس کانون انجمن‌های کارفرمایی دفاتر خدمات ارتباطی مدعی است که این شرکت با واگذاری توزیع کارت شارژ به دفاتر پستی، بر خلاف قانون عمل کرده است.

بررسی رویه‌ قطع میان دوره‌ای سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی

مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار از بررسی رویه‌ قطع میان دوره‌ای سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی خبر داد. علی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رویه‌ قطع میان دوره و استفاده‌ مشترکان مربوط در خارج از کشور برای سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی در حال حاضر در دست بررسی بوده که پس از آن پیشنهادهایمان را به هیات‌مدیره ‌شرکت ارتباطات سیار ارسال می‌کنیم. وی گفت: پس از بررسی این پیشنهاد توسط هیات‌مدیره و تصویب آن، این موضوع به واحدهای اجرایی ابلاغ و بر اساس آن عمل می‌شود. گفتنی است بنا بر اعلام سیم‌کارت‌ها با کد ۰۹۱۲، پس از دو دوره پرداخت نکردن قبض تلفن با هر مبلغى که باشد، قطع مى‌شوند، اما به دلیل تکریم ارباب رجوع، تلفن مشترکان کم‌مصرف که مبلغ فیش‌شان کمتر از ۳۰هزار تومان است، قطع نخواهد شد.