نوبردرایوهای OPTIARC در بازار
بازار دیجیتال - مدل‌های AD7173 SATA و AD7191S SATA به عنوان درایوهای تازه‌وارد و البته گران‌قیمت OPTIARC در بازار معرفی شدند.

طبق اعلام سازگار ارقام، نمایندگی فروش درایوهای این برند در ایران، AD ۷۱۷۳ SATA یک DVD RW تازه‌وارد از این خانواده است که سرعت نوشتن DVD-R آن ۱۸ برابر و سرعت نوشتن آن روی فرمت‌های CD-R، DVD-RAM، DVD-RW، DVD-DL و CD-RW به ترتیب ۸ ، ۶ ، ۱۲ ، ۴۸ و ۳۲ برابر است.زمان پاسخگویی این درایو برای فرمت‌های DVD معادل ۱۶۰ میلی‌ثانیه و برای CD برابر ۱۴۰میلی‌ثانیه است.حجم بافر این DVD RW، ا۷/۰ کیلوگرمی نیز دو مگابایت و حجم آن ۱۷۵×۱۴۸×۴۲ میلیمتر است.این درایو با قیمت ۳۳هزار تومان و ضمانت سازگار ارقام به فروش می‌رسد.
این نمایندگی همچنین مدل AD7191 SATA را یکی دیگر از دی‌وی‌دی‌رایترهای جدید و گران‌قیمت این برند معرفی کرد که سرعت نوشتن آن برای فرمت‌های DVD-R و DVD-DL به ترتیب 20 و 8 برابر است.سرعت نوشتن این درایو برای فرمت‌های DVD-RWا، DVD-RAM، CD-R و CD-RW نیز به ترتیب 6 ، 12 ، 48 و 32 برابر است.
همچنین سرعت خواندن این درایو برای فرمت‌های DVDا، ۱۶ برابر و برای فرمت‌های CD، ا۴۸ برابر است.
زمان پاسخگویی این درایو نیز برای DVD حدود 160میلی‌ثانیه و برای CD، معادل 140میلی‌ثانیه است.
حجم بافر این درایو ۶/۰کیلوگرمی نیز دو مگابایت است. طبق اعلام سازگارارقام، این درایو که در رنگ‌های بژ، نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه شده با قیمت ۳۱هزار تومان و ضمانت سازگار ارقام به فروش می‌رسد.
سازگار ارقام همچنین از عرضه درایو Cambo پرفروش Optiarc در بازار خبر داد که دارای ویژگی‌هایی چون سرعت نوشتن 16 برابر برای DVD-R و سرعت نوشتن 48 برابر فرمت CD-R است.
سرعت خواندن این درایو نیز ۱۶ برابر است.حداکثر زمان پاسخگویی این درایو برای CD و DVD معادل ۱۲۰میلی‌ثانیه است.حجم بافر این درایو ۷/۰کیلوگرمی نیز ۵۱۲مگابایت و حجم آن ۱۷۰×۴۲×۱۴۸ میلی‌متر است.این درایو که در رنگ‌های بژ، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است با قیمت ۲۴هزار تومان، ضمانت سازگار ارقام به فروش می‌رسد.