همایش روابط‌عمومی الکترونیک برگزار شد

بازار دیجیتال - سومین همایش روابط‌عمومی‌الکترونیک با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از استادان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان این حوزه از سراسر کشور در هتل المپیک تهران و با قرائت پیام‌های جداگانه رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ و رابرت گروپ، رییس انجمن جهانی روابط‌عمومی‌-ایپرا-برگزار شد.

امیر عباس تقی‌پور، دبیر سومین همایش روابط‌عمومی‌ الکترونیک در این همایش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه دایمی‌ این همایش گفت: به نظر می‌رسد پس از گذشت بیش از نیم قرن از تشکیل نهاد روابط‌عمومی‌ در کشور، زمینه‌های رشد و بالندگی بیش از پیش «روابط‌عمومی» به مدد توسعه دانش و فناوری‌های نوین و در سایه تلاش‌های مستمر نخبگان و نهادهای حرفه‌ای و صنفی فراهم شده است.

پروفسور یحیی کمالی‌پور، رییس دپارتمان ارتباطات و هنرهای زیبای دانشگاه پوردوی آمریکا، نیز گفت: رشد و گسترش روزافزون اینترنت و تکنولوژی‌های هوشمند دیجیتال هر روز از پدیده‌ای تازه در حوزه‌های ارتباطی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نوید می‌دهند.

وی از در راه بودن نسل آینده اینترنت خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ دانشگاه روی این طرح کار می‌کنند و به مرحله‌ای از موفقیت رسیده‌اند که یک دانشمند آلمانی بو را از یک رایانه به رایانه دیگر منتقل می‌کند.

دکتر شهیندخت خوارزمی‌، عضو هیات مدیره انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی و مترجم تعدادی از آثار الوین تافلر نیز در این همایش با بیان اینکه به روابط‌عمومی‌ الکترونیک از دو زاویه می‌توان نگاه کرد، اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ الکترونیک فعالیتی است که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، سعی دارد اثربخشی فعالیت‌های روابط‌عمومی ‌را در رابطه با اهداف سازمان و به ویژه جلب رضایت ذی‌نفعان به حداکثر برساند. سومین همایش روابط‌عمومی‌ الکترونیک با تقدیر از استاد پیشگام روابط‌عمومی‌ الکترونیک همراه بود. در این همایش دکتر یونس شکرخواه تندیس استاد پیشگام روابط‌عمومی‌ الکترونیک را به دکتر سعید رضا عاملی اهدا کرد.

در مراسم تقدیر از دکتر سعید رضا عاملی، دکتر علی زارعی نجف‌دری، مشاور رییس‌جمهور، پروفسور یحیی کمالی‌پور رییس دپارتمان ارتباطات و هنرهای زیبای دانشکده پوردو، پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران، دکتر مهدی محسنیان راد، دکتر یونس شکرخواه، دکتر محمد سلطانی فر و جمع کثیری از استادان، مدیران کل روابط‌عمومی‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و کارشناسان و دانشجویان روابط‌عمومی ‌حضور داشتند.

در این مراسم همچنین از مقاله‌نویسان برتر روابط‌عمومی الکترونیک تقدیر به عمل آمد و یاد احمد بورقانی، مجید روزی‌فراخ و محمد هنر دوست گرامی داشته شد. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد نیز در این همایش لوح تقدیر دریافت کرد.