اولین معرفی یک گوشی جدید در ایران

هفته گذشته، نوکیا بزرگ‌ترین تولید‌کننده تلفن‌همراه در جهان که بیش از ۴۰درصد بازار این کالا را در اختیار دارد، برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و آفریقا، یکی از جدیدترین گوشی‌های خود را در ایران معرفی کرد. N۷۸، یکی از جدیدترین گوشی‌های این شرکت است که بنا به گفته مسوولان نوکیا مدل تکامل یافته N۷۳ است.

وحید کاظمی نجف آبادی، مدیر توسعه تجاری نوکیا در ایران با بیان اینکه ایران اولین کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود که گوشی N۷۸ نوکیا را عرضه می‌کند، گفت: با تعرفه فعلی واردات گوشی نوکیا N۷۸ طی دو ماه آینده به قیمتی بیش از ۵۰۰‌هزار تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

وی این گوشی را برای کسانی مناسب دانست که توانایی خرید گوشی خوب را برای استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا داشته و حاضر به سرمایه‌گذاری برای آن باشند.

N۷۸ نوکیا، که بیشترین شهرتش برای استفاده بیشتر از اینترنت و تلفیق این فن‌آوری با سایر فن‌آوری‌های به کار گرفته شده در گوشی‌های این شرکت است ارتباط آن لاین را برای کاربرانش چه از طریق GPRS و چه از راه اینترنت وایرلس فراهم می‌آورد. این گوشی در حقیقت یک کامپیوتر چندمنظوره برای به اشتراک گذاشتن موسیقی و تصویر با دیگران است.

مدیر توسعه تجاری نوکیا در ایران با بیان اینکه گوشی نوکیا مدل N۷۸ در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۸ با قیمت ۳۵۰ یورو به بازار جهانی عرضه شده است، یادآور شد: مدل فوق از فن‌آوری بالایی نظیر سیستم یکپارچه مکان یاب A- GPS با نقشه‌های مجانی نوکیا، سیستم WLAN و سیستم پرسرعت HSDPA ۳G بهره برده است که دانلود سریع را برای کاربر فراهم می‌کند.

دوربین به کارگرفته شده در این گوشی ۲/۳ مگاپیکسل بوده و از لنز کارل زایس ساخته شده است. این گوشی با استفاده از کارت‌های حافظه خارجی (مایکرو SD ) تا ظرفیت ۸ گیگا بایت برای ذخیره سازی موسیقی و سایر سرگرمی‌ها قابلیت داشته و وزن آن چیزی نزدیک به ۱۰۲ گرم است.

رابطه‌های گرافیکی برنامه‌های موجود در این گوشی به خصوص در بخش عکس و فیلم، شباهت نزدیکی با آیفون اپل دارد، اما با این حال نوکیایی‌ها می‌گویند زودتر از اپل به فکر بکارگیری این نوع از گرافیک در گوشی‌های خود بوده‌اند.

یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی، رادیوی آن است که علاوه بر استفاده از امواج رادیویی موجود می‌تواند از طریق اینترنت امکان استفاده از بسیاری از کانال‌های رادیویی موجود در اینترنت را نیز فراهم آورد. علاوه بر آن امکان پخش فایل‌های موسیقی از رادیو اتومبیل یا منزل از دیگر قابلیت‌های این گوش است.

گفتنی است گوشی‌های سری N نوکیا که از اواسط سال ۲۰۰۵ به بازار جهان عرضه شده است، تاکنون توانسته است بیش از ۵۰میلیون مشترک تلفن همراه را جذب کند.