رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از واگذاری سیم‌کارت‌های ‌١٥٠هزار تومانی ظرف دو هفته آینده خبر داد و آن را به عنوان هدیه و نویدی برای متقاضیان عنوان کرد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت تلفن‌همراه در ابتدای دولت نهم گفت: در آن زمان حدود ‌٨میلیون خط تلفن‌همراه داشتیم که برای دریافت آن متقاضیان باید یک سال منتظر می‌ماندند، اما پس از آن قیمت دولتی این خط ‌٤٤٠هزار تومان عرضه می‌شود. به گفته او بازار آزادی نیز برای آن وجود ندارد و در بازار واسطه‌گری‌ کنترل شده و پس از گذشت مدت زمانی و تلاشی که صورت گرفت این مبلغ به ‌٢٨٨هزار تومان کاهش یافت.
ارائه پروانه به اپراتور اول، سوم و وایمکس
مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سازمان فضایی و شرکت ارتباطات سیار با ۱۶ دانشگاه در سراسر کشور قراردادهای همکاری با اعتبار ۱۱۸میلیارد تومان امضا کردند.به گزارش سیتنا، در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس‌جمهور، پروانه اپراتور اول، سوم و وایمکس به مجریان این طرح‌ها ارائه شد. اپراتور اول یا شرکت مخابرات ایران بزرگ‌ترین اپراتور کشور با ظرفیت شبکه‌ای ۳۸میلیون مشترک تلفن همراه و ۳۰میلیون مشترک تلفن ثابت است. در حال حاضر این اپراتور در حوزه تلفن‌همراه و ثابت هر یک به طور مجزا ۲۴میلیون مشترک را پوشش می‌دهند. این در حالی است که همچنین خدمات دهی به ۱۵میلیون مشترک در پروانه اپراتور سوم لحاظ شده است که اسناد مزایده آن در انتخاب مشاور خارجی قرار دارد و طبق پروانه این اپراتور، خدمات عرضه شده باید تابع نسل سوم تلفن همراه باشد. در راستای عرضه خدمات انتقال داده‌های بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس بدون تحرک‌پذیری در محدوده جغرافیایی معین پروانه مذکور آماده شده است. مدت اعتبار این پروانه ۶ سال بوده و برای هر استان به صورت جداگانه صادر خواهد شد. از قابلیت‌های این سرویس می‌توان به انتقال صوت به کاربر ثابت، اینترنت و اینترانت اشاره کرد. دارنده پروانه موظف است در مدت تعیین شده ۸۰درصد محدوده جغرافیایی مندرج در پروانه را پوشش دهد. گفتنی است پروانه اول و سوم دارای اعتبار ۱۵ ساله است.