همکاری مایکروسافت و هیوندای

بنیان‌گذار و رییس مایکروسافت به منظور تحکیم حضور شرکتش در کره‌ جنوبی، طرح این شرکت برای سرمایه‌گذاری ۱۴۷‌میلیون دلاری در این کشور آسیایی ظرف پنج سال آینده را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، بیل گیتس که برای شرکت در همایش دیجیتالی سئول در کره جنوبی به سر می‌برد، در جریان گفت‌و‌گو با لی می یونگ باک، رییس‌جمهوری این کشور وعده داد که این مبلغ را در خودرو، آموزش و دیگر زمینه‌ها در کره‌ جنوبی سرمایه‌گذاری کند.

شرکت‌های کره‌ هیوندای موتور و کیا موتورز، روز گذشته اعلام کردند که از نرم‌افزار مایکروسافت برای کنترل دستگاه موسیقی و تلفن از طریق فرمان‌های صوتی در داخل خودروهای ساخت خود استفاده خواهند کرد.

این دو شرکت کره‌ که جزو شش گروه خودروسازی بزرگ جهان هستند قرار است با مایکروسافت یک مرکز نوآوری خودرو نیز ایجاد کنند که مایکروسافت ۱۱۳‌میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مایکروسافت همچنین به طور جداگانه اعلام کرد که ۲۸۰‌میلیون دلار در مرکز پژوهش و توسعه جدید خود در پکن سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در عرض سه تا پنج سال کارمندان تمام وقت خود در چین را به سه‌هزار نفر افزایش می‌دهد.

بیل گیتس که در ملاقات با رییس‌جمهوری کره موافقت کرد به عنوان یکی از مشاوران جهانی وی کار کند، پیرامون فن‌آوری اینترنت نیز صحبت کرده و اظهار کرد طی دهه‌ آینده تغییر جهت وسیعی در فن‌آوری اینترنت صورت خواهد گرفت.