فروشندگان سیم‌کارت از افزایش قیمت 100 تا 150‌هزار ریالی کدهای قدیمی سیم‌کارت‌های 0912 موجود در بازار پنج منطقه تهران خبر دادند.

برخلاف تصور عموم در خصوص واگذاری هشتمین مرحله سیم‌کارت‌های ثبت نامی همراه اول و در پی آن ارزان شدن سیم‌کارت‌های موجود در بازار، قیمت سیم‌کارت‌های کدهای قدیمی «۱»، «۲» و «۳» اپراتور اول با افزایش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
در همین حال به دلیل افزایش عرضه سیم‌کارت‌ها با کدهای پایین، کاهش قیمت کدهای «5»، «6»، «7» و «8» در بازار ادامه‌دار است به گونه ای که فروش برخی از کدهای فوق به زیر سه‌میلیون ریال رسیده است.
هم اکنون سیم‌کارت کارکرده کد یک تا سقف پنج‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال فروخته می‌شود.سیم‌کارت‌های صفر کدهای «۲» و «۳» نیز با قیمت سه‌میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال و سه‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال معامله می‌شود. در همین حال سیم‌کارت‌های صفر کدهای چهار، پنج، شش، هفت و هشت به ترتیب به بهای سه‌میلیون و ۱۰۰‌هزار ریال، سه‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال، سه‌میلیون و ۱۰۰‌هزار ریال، دو‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال و دو‌میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال به فروش می‌رود.
همچنین با آغاز هشتمین مرحله واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت نامی همراه اول، قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور به حد چشمگیری کاهش یافته است.در حالی که سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول با پیش شماره 0919 که مبلغ ثبت نام آن 34‌هزار تومان است در بازار آزاد به دو برابر قیمت به فروش می‌رفت،طی چند روز اخیر با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت نامی نرخ این سیم‌کارت‌ها از مبلغ ثبت نام آن نیز کمتر شد.
سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول هم اکنون به قیمت ۳۰ تا ۳۵‌هزار تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد. البته شماره‌های رند و مرتب این نوع سیم‌کارت همچنان با قیمت بالاتر بین ۵۰ تا ۷۰‌هزار تومان به فروش می‌رود.
فعالان بازار افزایش عرضه سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول توسط این اپراتور را دلیل کاهش قیمت این نوع سیم‌کارت عنوان کردند.