اتلاف 5‌میلیارد دلار در بازی‌های شرطی تلفن‌همراه

بررسی‌ها انجام شده توسط مرکز پژوهشی Juniper نشان می‌دهد تا سال ۲۰۱۲ بیش از ۵‌میلیارد دلار برای انجام برخی از بازی‌‌ها روی تلفن‌همراه که با شرط‌ بندی انجام می‌گیرند، از سوی مشترکان خرج خواهد شد. به گزارش تالیانیوز، در این گزارش آمده است، بازی‌هایی که بر اساس شانس و اقبال روی تلفن‌های همراه و از طریق اینترنت تلفن‌همراه انجام می‌گیرند، با سرعت زیادی رو به رشد هستند که این امر برای کاربران تلفن‌همراه بسیار خطرناک است. گفتنی است این نوع از بازی‌ها به بازی‌ها کازینویی معروف هستند.

به عقیده کارشناسان، بسیاری از بازی‌های سرگرمی که معمولا با انجام شرط‌‌بندی در برخی از فروشگا‌ه‌های خاص انجام می‌گیرند، به طور عجیبی به تلفن‌های همراه راه پیدا کرده‌اند و توجه بسیاری از کاربران جوان را به خود جلب کرده‌اند. این در حالی است که تعدادی از شرکت‌ها که در زمینه طراحی و ساخت این بازی‌ها برای استفاده عموم فعالیت می‌کنند، اقدام به تولید نرم‌افزارهای خاص برای دسترسی این گونه بازی‌ها در تلفن‌های همراه کرده‌اند.

در حال حاضر انجام این گونه‌ بازی‌ها روی تلفن‌همراه و به صورت از راه‌دور در برخی از کشورها مانند ایالات متحده ممنوع اعلام شده است.

میزان درآمد جهانی شرکت‌ها از انجام این بازی‌ها روی تلفن‌همراه طی سال ۲۰۰۷ نزدیک به ۵‌میلیون دلار بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۳۳‌میلیون دلار برسد.