به گفته‌ معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار، تعرفه‌ پیامک لاتین از اول تیرماه سال جاری افزایش می‌یابد. محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: طبق ابلاغیه‌ای که صادر شده، پیامک‌های فارسی از اواخر اسفندماه سال ۸۶ به مبلغ ۸۹ ریال محاسبه می‌شود و افزایش تعرفه‌ پیامک‌های لاتین که از میزان ۱۴۲ ریال به ۲۲۲ریال افزایش یافته از تاریخ یکم تیرماه سال‌ جاری اجرایی خواهد شد.

وی درباره تفاوت حجم کاراکتر در پیامک‌های لاتین و فارسی و راهکار جبران آن یادآور شد: حدود ۷۰ کاراکتر در پیامک فارسی مبادله می‌شود که این میزان در پیامک لاتین ۱۶۰ کاراکتر است؛ البته بحث افزایش کاراکتر پیامک فارسی از۷۰ کاراکتر به ۱۶۰ کاراکتر با پیاده‌سازی نرم‌افزار پیامک فارسی حل خواهد شد که مشترکان در صورت استفاده از نرم افزار مذکور می‌توانند با هر پیامک فارسی معادل ۱۶۰ کاراکتر را ارسال کنند.

معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار خاطر نشان کرد: افزایش نرخ پیامک لاتین تقریبا با چهار ماه تاخیر از ابلاغ این موضوع اجرا می‌شود.

موضوع تغییر تعرفه‌ ارسال پیامک اواخر سال گذشته و از سوی وزیر اراتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و گفته شد که بر اساس مصوبه‌ دولت و به‌ منظور فرهنگ‌سازی و بسط و گسترش خط و زبان فارسی، نرخ پیامک فارسی به ۸۹ ریال کاهش یافت، همچنین تعرفه‌ پیامک‌هایی که به‌صورت لاتین ارسال می‌شوند تا تیرماه ۸۷ با قیمت کنونی ۱۴۶ریال محاسبه و پس از آن ۲۲۲ریال محاسبه خواهد شد.

به گفته‌ محمد سلیمانی دولت به موضوع پیامک با دید فرهنگی نگاه کرد تا بتواند اثرات مخرب فرهنگی را که به واسطه ورود هر تکنولوژی امکان بروز پیدا می‌کند، مرتفع کند!

ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه خدمات تلفن همراه

مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص کاهش تعرفه خدمات تلفن همراه برای اجرا به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سی ونهمین جلسه خود در تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه سال جاری، کاهش تعرفه برخی از خدمات اپراتور اول تلفن همراه را تصویب کرد که مصوبات این جلسه از تاریخ مذکور قابل اجرا است. بر اساس این مصوبه، تعرفه‌های خدمات تلفن همراه بین ۳۰ تا ۵۰درصد کاهش خواهد یافت.

تغییر نام، تغییر آدرس، تعویض سیم کارت و وصل صندوق صوتی(VMS) از جمله خدماتی است که تعرفه‌ آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰درصد کاهش یافته است.

براساس مصوبه مذکور برای وصل سرویس نمایشگر و راه‌اندازی سرویس پیامک که تاکنون مبلغ ۲۰هزار ریال از مشترکان اخذ می‌شد، از این پس رایگان خواهد بود. تعرفه خدمات تغییر نام، تغییر آدرس و تعویض سیم‌کارت نیز به ترتیب از ۱۰۰‌هزار ریال، ۵۰هزار ریال و ۷۰‌هزار ریال به ۵۰، ۳۰ و ۵۰‌هزار ریال کاهش یافت.

بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، هزینه وصل سرویس صندوق صوتی (VMS) نیز از ۲۰‌هزار ریال به ۱۰‌هزار ریال رسید.