یاهو و مک‌آفی با همکاری یکدیگر امکان امنیتی جدیدی را برای هشدار در مورد احتمال مخرب بودن سایت‌های ظاهر شده در نتایج موتور جست‌وجوی یاهو ارائه می‌کنند. به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران، با امکان امنیتی جدیدی که به زودی در موتور جست‌وجوی یاهو عرضه خواهد شد کاربرانی که با استفاده از یاهو اینترنت را جست‌وجو می‌کنند، شاهد یک علامت تعجب قرمز و هشداری در کنار لینک‌هایی خواهند بود که مک‌آفی آنها را به عنوان ارائه کننده دانلودهای مخرب یا به عنوان سایتی شناسایی کرده که از آدرس ایمیل کاربران برای ارسال هرزنامه استفاده می‌کند.

دانلودهای خطرناک ممکن است شامل بدافزار تبلیغاتی باشند که تبلیغات ناخواسته نشان می‌دهند یا جاسوس‌افزارهایی که به طور پنهانی کلیدهای ثبت شده توسط کاربران و سایر فعالیت‌های آنها را ردگیری می‌کنند؛ یاهو و مک‌آفی امیدوارند این اقدام، ناراحتی کاربران در مورد کلیک‌های تصادفی بر روی لینک‌های مخرب را برطرف کند.

یاهو تصمیم دارد سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند کدهای مخرب را از طریق بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های مرورگر کاربر، به طور خودکار در رایانه‌ آنها نصب کنند و توسط مک‌آفی شناسایی می‌شوند، از موتور جست‌وجوی خود حذف کند.

اگرچه مفاد مالی همکاری میان یاهو و مک‌آفی فاش نشده، اما این قرارداد برای مک‌آفی سود خواهد داشت، زیرا می‌تواند از داده‌های جست‌وجوی یاهو برای شناسایی سایت‌ها و بررسی حفره‌های امنیتی و لحاظ کردن آنها در محصولات نرم‌افزاری خود استفاده کنند.