به دلیل نظرات مختلف موافق و مخالف مطرح در خصوص تبدیل ودایع مشترکان به سهام و احتمال بروز مشکل از این طریق برای خصوصی‌سازی مخابرات، این موضوع کاملا از دستور کار خارج شد. وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، به سیتنا گفت: ودایع مشترکان شرکت مخابرات ایران تا زمان خصوصی‌سازی این شرکت، عجالتا به سهام تبدیل نشده و در قالب ودایع باقی می‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از خصوصی‌سازی، ودایع به سهام تبدیل خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: در حال حاضر خیر؛ با توجه به برخی مسائل، ودایع به همین صورت باقی می‌ماند.

غفاریان، در خصوص علت عدم تبدیل ودایع به سهام برخلاف آنچه که پیش از این اعلام شده بود، خاطرنشان کرد: احساس کردیم نظرات مختلف موافق و مخالف مطرح شده در این رابطه به تدریج به مانعی برای خصوصی‌سازی تبدیل می‌شود، به همین دلیل این امر و تبدیل ودایع مشترکان به سهام، به صورت کامل از دستور کار خارج شده تا خصوصی‌سازی انجام شود.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در پایان گفت: پس از خصوصی‌سازی مخابرات، در صورت لزوم دوباره به این مبحث پرداخته خواهد شد!

ارسال پیامک خلاصه‌ قبوض به مشترکان همراه اول

به گفته‌ معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار از دوره بعدی بدون درخواست مشترکان پیامکی مبنی بر خلاصه‌ قبضشان به آن‌ها ارسال می‌شود.

محمدمهدی عطوفی به ایسنا گفت: از دوره‌ بعدی صورتحساب‌گیری یعنی از اواخر خردادماه سال‌جاری پیامکی برای کلیه مشترکان تلفن‌همراه مبنی بر خلاصه‌ قبضشان ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: سامانه‌هایی به این منظور طراحی شده که بدون درخواست مشترکان این پیامک چند روز قبل از ارسال قبوض به آن‌ها ارسال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمام کارهای فنی مرتبط با این کار به اتمام رسیده تصریح کرد: این پیامک همچنین دارای کد پرداخت و کد قبض است و کسانی که علاقه‌مند باشند می‌توانند به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم‌های ATM قبض خود را پرداخت کنند.