چگونگى استقرار نظام روابط‌عمومى الکترونیک نیازمند برنامه‌ریزى جامع است

چگونگى استقرار نظام روابط‌عمومى الکترونیک در سازمان‌ها از جدى‌ترین نیازهاى امروز روابط‌عمومى‌ها است.

ذهبیون، مدیرکل روابط‌عمومى وزارت راه و ترابرى در دیدار مسولان برگزارى سومین همایش روابط‌عمومى الکترونیک با وى ضمن بیان مطلب فوق افزود: به نظر مى‌رسد در سال‌هاى اخیر بحث‌ها و بررسى‌هاى خوبى در حوزه تبیین ضرورت‌ها و الزامات به‌کارگیرى فناورى‌هاى نوین اطلاعات و ارتباطات در انجام باکیفیت‌تر و بهینه‌تر وظایف و ماموریت‌هاى روابط‌عمومى‌ها انجام شده است. وى ادامه داد‌: امروز روابط‌عمومى‌ها نیازمند برنامه‌ریزى جامع چگونگى استقرار نظام روابط‌عمومى الکترونیک هستند. ذهبیون با تشریح وضعیت فعلى زیرساخت‌ها و امکانات کشور براى ایجاد و توسعه روابط‌عمومى الکترونیک گفت: معتقدم از امکانات موجود استفاده حداکثرى به‌عمل نیامده است.

مدیرکل روابط‌عمومى وزارت راه و ترابری، علت این امر را بى‌توجهى به موضوع آموزش و تربیت نیروى انسانى متخصص در حوزه روابط‌عمومى الکترونیک دانست و افزود: طبیعى است یکى از پیش‌فرض‌هاى استقرار روابط‌عمومى الکترونیک، آموزش نیروى انسانى شاغل در روابط‌عمومى است. مدیرکل روابط‌عمومى وزارت راه و ترابرى در بخش پایانى سخنان خود خواستار تدوین منشور اخلاقى و حرفه‌اى روابط‌عمومى‌ها شد و افزود: این اقدام به منظور آگاهی متقابل پرسنل روابط‌عمومی‌ها و مخاطبین درون و برون سازمانی از ماموریت و کارکرد روابط عمومی‌ها ضروری است.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه هنوز در برخی دستگاه‌های دولتی توجه و نقش جدی به روابط عمومی داده نشده که این مشکل از دیدگاه سنتی مدیران دولتی نشات می‌گیرد. وی تدوین منشور روابط عمومی را یکی از قدم‌های جدی برای تحقق روابط‌عمومی الکترونیک برشمرد.

این همایش در تاریخ ۲۶/۲/۸۷ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.